VTG watches Rotterdam

Hi! Ik ben nieuw op het forum en wil mij graag oriënteren op een vintage horloge (ws een Omega uit '50 - '60).

In mijn zoektocht kwam ik vtgwatches.com tegen uit Rotterdam. Iemand enige ervaring hiermee? Kan geen enkele info over hen vinden.

Dank voor jullie hulp!

Zo te zien op mijn mobiel niet op de goede plek gekomen… Excuus, als iemand hem kan verplaatsen naar ervaringen met verkopers, graag!

1 like

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb even gesnuffeld. Op de Omega’s zitten ze zo’n beetje 300 tot 400 euro boven wat een normale prijs genoemd mag worden. Bij de eerste Omega (rare early Seamaster) die ik aanklikte, stond dat het in april van 2015 een volledige service had ontvangen. Maar de kompasnaald staat helemaal van de kloof af en elke horlogemaker of serieuze hobbyist had dat gezien. Ik zou verder zoeken.

1 like

Thx voor je reactie vintage1982!

Ik ben er nog niet zo op de hoogte, maar ik vermoed dat je refereert aan de foto van de mechaniek?

Over de prijzen, dat zou betekenen dat dit horloge ipv 700 tussen de 300 en 400 moet zijn?
Ik kom weinig seamasters (in goede staat) voor deze prijzen tegen? Meestal rond de 700 - 900 en 1000 - 1200 voor een constellation?!

Iemand anders nog ideeën?

Ja dat klopt. Inderdaad kan je voor 700-800 euro wel een Constellation kopen. Wie geeft er dan 700-900 uit aan een Seamaster? Ik zeg inderdaad 400 max voor deze Seamaster. Meer zou ik er zelf in ieder geval niet voor betalen.

Ja je ziet dat de naald helemaal naar de + kant staat. Nu weet ik toevallig dat de regulator en de kompasnaald bij deze modellen separaat zijn. Moest ik ook eerst eens goed bekijken :slight_smile: Maar goed, iedere horlogemaker of hobbyist met ervaring weet dat, dus die service kan nooit veel zijn geweest.

Ok Thx, toevallig een adresje waar je een constellation voor die prijs kan kopen? Ik zie met name van 1000 tot 1600 (bij Amsterdam watch company, Spiegelgracht juweliers, chrono 24 etc).

Ja, maar je pakt ook meteen de premium juweliers/dealers eruit. Dat pand in de “9 straatjes” moet ook betaald worden en dat zal niet goedkoop zijn ;). Je hebt meer kans op dit forum, WUS, Ebay en dergelijke.

Eens…! Ok Thx voor de input, wordt vervolgd!