Vul een watchroll

Ja, jij mag een watchroll vullen! :slightly_smiling_face:

En wel deze:

Ik heb deze 2e watchroll gekocht om over de komende tijd mijn collectie van 3 naar 6 te brengen. Maar eigenlijk wil ik 2 collecties van 3 maken.

Hoe zou jij hem vullen?
3 van hetzelfde merk? Alleen duikers? Of dressers? Of drie verschillende horloges? Ik heb zelf een cool idee maar ben benieuwd naar die van jullie. Het zal me tijd gaan kosten om 'm te vullen dus alles kan en mag.

Ter referentie, dit is mijn eerste watchroll.
Een set van een chrono, daily en duiker.

17 likes

afbeelding

16 likes

Interessante vraag wel, maar heb je er ook een budget of termijn bij? Want ik kan prima drie onbereikbare toppers posten, maar of je daarmee geholpen bent is maar de vraag.

2 likes

Ik hoef niet geholpen te worden :slightly_smiling_face:
Heb zelf een tof idee (eigenlijk wel 3) maar vind het leuk om wat andere dingen langs te zien komen van HF’ers. Maar wel welke 3 je zelf zou kopen/willen.

De holy trinity is voor het topic een optie maar voor mij niet. Ik kom zelf op zo’n 5k voor de volgende 3-piece (als ik ze gebruikt koop).

1 like

4 likes

Zenith chronomaster sport (als mijn pols het toelaat…) YM 40 mm rodium, en doe ook maar een pepsi gmt op jubilee.

1 like

Als ik moest downsizen naar een 3-piece zou ik deze 3 houden. De GS is een fijn horloge om met een overhemd of bij een pak te dragen. Nog een iconische chronograaf erbij en de Seamaster 300 als sporthorloge voor de vrije tijd. Meer heb je eigenlijk niet nodig!

10 likes

Ah, leuk! Ik moet zeggen dat je huidige collectie aardig alle hokjes aanvinkt. :+1: En, als iemand die zelf al jaren probeert terug te gaan in aantal horloges, kijk ik hier met een beetje jaloezie naar. :wink: Ik ben inmiddels terug van 22 naar 11. Vind ik al heel wat. :sweat_smile: Maar dit is wel een heel goed kloppende set, zo! Je zou het dus ook gewoon lekker hierbij kunnen laten en lekker genieten van wat je hebt… :thinking: Maar, ik begrijp het ook wel weer. Er is nog zoveel moois!

Dus, dit zou mijn keuze zijn:

Oh ja, en als bonus, als ik zo vrij mag zijn: ik vind de Doxa Sub 200 zeker leuk. Maar ik zou uiteindelijk toch liever een andere hebben. Deze vind ik wel heel gaaf. Dus ik stel nog deze wissel voor.

O.k., en tot slot dan, ik vind je Speedmaster best leuk. Tenminste niet zo’n saaie. Maar ook dat kan beter, imo. :wink: Ik zou, qua race chrono, voor zoiets gaan, in plaats daarvan. Dus wissel nr. 2:

New TAG Heuer Carrera 160 Years Montreal Limited Edition

Zo heb je volgens mij echt een dijk van een horlogecollectie. Ja, je kunt ook voor super ‘haute horology’ gaan, allemaal wonderlijk modellen. Maar ik heb daar zelf niks mee en zou het niet dragen. Deze zijn, volgens mij, allemaal goed te dragen en combineren met van alles en (de meeste) ook redelijk ‘haalbaar’. Veel plezier met zoeken en kiezen! :slightly_smiling_face:

Edit: ik zie net een budget van 5K. Dat stond niet in de OP… Nou ja, dan is mijn advies het hier gebruikelijke: ‘budget iets oprekken en dan…’ :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Ja nog drie heel verschillende,al is je huidige drietal dit ook al :grin::+1:
Nu ben ik zelf zoals je weet een groot fan van Tudor dus ik zou wel een Tudor trio in je nieuwe rol willen zien. Een 36 heb je :ok_hand:nog een chrono en een Pelagos erbij.

1 like

Waarschijnlijk laat ik het voorlopig ook bij deze 3 want de uitgaven gaan de komende tijd even naar het huis. Maar het is gewoon leuk om zo met de hobby bezig te zijn.

Toffe set uitgezocht!

2 likes

Deze 3 dan:

8 likes

Ik zou dan voor een vintage, pilot en een icoon gaan, als vulling voor de 2e watchroll.

Dus bijvoorbeeld:
Vintage

Pilot

Icoon

Met dit lijstje kom je niet helemaal uit met 5k, maar komt in de buurt afhankelijk van de reverso die je dan kan vinden…

Maar alternatief met beetje meer budget (lees minstens het dubbele ;)):
Vintage: JLC Ultra Thin, Pilot: IWC Pilot Chrono, Icoon: Rolex Datejust

3 likes

Ik zou het goedkoper aan doen. Mijn ultieme watchroll is bijna klaar op het blauwe horloge na.

Voor de nette gelegenheden

Hij is gewoon vet! Je ziet hem niet vaak, hij is robuust, clean en zwart.

Hier is nog wel wat anders voor te vinden, maar blauw en sportief :slight_smile:

3 likes

Drie maal vintage Tissot

• Tissot Navigator (ref.817)
  • Tissot Navigator Worldtime (ref. 4002)
  • Tissot 33.3

5 likes

Ik zou de roll vullen met:

7 likes

Deze drie heb ik er nu inzitten…
Een duiker, een chrono en een “dress” tool, meer heb je eigenlijk niet nodig!

7 likes

Een suggestie van mijn kant. Ander type duiker: Longines skin diver

Compleet andere chrono: Yema Speedgraf

En een compleet andere stijl dress watch: Citizen nj Tiffany blue

Er zijn veel mogelijkheden. Leuk om over na te denken en mee te denken. We houden jou reis graag in de gaten. Succes met de keuzes om de watchroll vol te krijgen

1 like

Maareh… je hebt al een vet trio, lekker verkopen die 2e roll

6 likes

Als tongue-in-cheek suggestie: deze drie

En dan elk jaar updaten: oudste eruit, nieuwe erin.

Maar nu serieus. Je hebt al drie toppers, misschien is het leuk om een vergelijkbare set samen te stellen van microbrands. Suggesties:

Dresser: Baltic MR01 Salmon

Beater: Boldr Venture

Diver: Zelos Hammerhead

Lijkt mij een leuke insteek in elk geval.

4 likes

Een vierkant trio.

• Cartier Santos 35 of een vintage 29, misschien een gelakte Dumont.

• JLC Reverso Classic medium

• Nomos Tetra in het paars, alternatief de Oris Rectangular in het rood.

2 likes