In december gaan we richting Aken om daar een Steinhart nav b uhr 44mm premium automaat aan te schaffen bij Gunther ik vind het gewoon een geweldige klok en voor de prijs kan je hem onmogelijk laten liggen. Er ligt een Soprod a10-2 uurwerk in. Het merk Vulcain levert dit uurwerkje volgens mij ook en dan heet het caliber V56 en V61 het enige verschil wat ik kan vinden in de documentatie bij Vulcain is dat de rotor er anders uitziet. Maar het prijskaartje bij Vulcain is gemiddeld ook en keer of 6/7 hoger. Uiteraard doe ik met de Steinhart geen slechte keuze, zeker niet met het Soprod uurwerk erin. Toch mijn vraag: zit er op de rotor na nou helemaal geen verschil in een V56/61 caliber en de Soprod a10-2? graag zie ik de reactie van de kenners tegemoet.
gr Henk
ik heb mij redelijk verdiept in dit uurwerk en het wordt volgens mij slechts in één, heel hoog, kwaliteitsnivo geproduceerd. Voor zover mij bekend zitten de verschillen in de toevoegingen zoals bijv. een datumaanduiding. Ik ga zeker nog een klok met dit uurwerk kopen.
Groet Bert
Zover ik kan zien niet. Vulcain noemt de Soprod A10-2 ook gewoon op hun site. Specs zijn hetzelfde, allebei cote de Geneve motief, geblauwde schroeven, rhodium coating.
De Soprod A10-2 is er in verschillende uitvoeringen. Allemaal met de A10-2 als basis maar met een ander ref. nummer. Verschillen zitten inderdaad in de datum en op welke plek, gangreserve indicator enz.
Alleen Vulcain heeft er zelf een horloge bij moeten ontwerpen.
ticothijs82 Schreef:
Alleen Vulcain heeft er zelf een horloge bij
moeten ontwerpen.
:+
lencoth Schreef:
ticothijs82 Schreef:
Alleen Vulcain heeft er zelf een horloge bij
moeten ontwerpen.:+
(
Zijn er bij Soprod niet verschillende gradaties? Net als bij ETA iets als Standard Elabore, Top en Chronometer ofzo.