Vulcain Nautical 70's

De Vulcain Nautical 70’s is al een tijdje uit sinds Baselworld 2013, ik geloof dat er al aandacht aan is besteed in het Baselworld topic destijds.

Maar mooie merken als deze sneeuwen soms een beetje onder door de grotere jongens op de beurs, dus vandaar nog even onder de aandacht.

Ik vroeg me af wat jullie van deze retro klok vinden?

Zelf deed ie me een beetje denken aan de Oris 70’s Grand Prix modellen ook met cushion case, Is geen duiker maar enige uiterlijke gelijkenis is aanwezig denk ik.

Waar de Oris een ETA/Sellita gebaseerd uurwerk heeft is deze uitgerust met het Cricket uurwerk van Vulcain zelf, manufactuur dus, en ook het hoge saffierglas vind ik een echte eyecatcher.

Zelf had ik het idee omdat het toch een aardig prijsje is voor de Oris, ik geloof tegen de 3k dat de Vulcain een erg mooie klok is met manufactuur voor 4k.

Wat denken jullie ervan?

http://www.vulcain-watches.ch/en/collection/all/nautical70/70_steel/100159A97.BAC116/3d.html

(In het YouTube filmpje is de Nautical vanaf 2,00 min te zien)

[url]http://www.youtube.com/watch?v=44HcM-KJzjk[url/]

Groeten.

Noel.

De eerste Cricket horloges van zowel Revue Thommen als Vulcain zijn natuurlijk legendarische horloges. Alleen bij deze re-issues bekruipt me het gevoel, dat iemand het leuk vond om de Cricket uurwerk productielijn opnieuw op te starten. Natuurlijk is 't manufactuur, natuurlijk is 't een re-issue van een legendarisch horloge, ik snap alleen de “legendarische” prijs niet. Ik zou zelf een “echte” vintage zoeken, deze behouden tenminste hun waarde.

Hier is hij wat goedkoper:

http://www.ohclockwatches.com/vulcain-nautical-seventies-men-s-42mm-automatic-watch-100159-081l-bk.html

Men moet wel de dail begrijpen
anders is het zonde van het geld.

Grt.

Ja, vind het een mooie klok. De wijzerplaat is iets te druk voor mij en ik ben geen zeiler, dus voor mij is dit verder niet zo interessant. Maar de vintage look spreekt me zeker aan.

ticothijs82 Schreef:

De eerste Cricket horloges van zowel Revue Thommen
als Vulcain zijn natuurlijk legendarische
horloges. Alleen bij deze re-issues bekruipt me
het gevoel, dat iemand het leuk vond om de Cricket
uurwerk productielijn opnieuw op te starten.
Natuurlijk is 't manufactuur, natuurlijk is 't een
re-issue van een legendarisch horloge, ik snap
alleen de “legendarische” prijs niet. Ik zou zelf
een “echte” vintage zoeken, deze behouden
tenminste hun waarde.

Ik vind vintage zonder meer gaaf maar wil echt dat het functioneert zowel waterdichtheid als lume, vandaar dat ik deze re-issue aanhaal.

Ik wist al wel dat ie goedkoper te vinden zou zijn, vond alleen de listprice tegenover de Oris wel opmerkelijk qua specs uurwerk enz…

Groeten.

Noel.

bij de vintage fortis variant hiervan kan ik me nog vagelijk herinneren dat er een issue was met service van deze modellen. verkrijgbaarheid van parts zal het wel geweest zijn.

bij vintage misschien even checken of dat inderdaad zo is en of dat ook voor de vulcains geldt.

ticothijs82 Schreef:

De eerste Cricket horloges van zowel Revue Thommen
als Vulcain zijn natuurlijk legendarische
horloges. Alleen bij deze re-issues bekruipt me
het gevoel, dat iemand het leuk vond om de Cricket
uurwerk productielijn opnieuw op te starten.
Natuurlijk is 't manufactuur, natuurlijk is 't een
re-issue van een legendarisch horloge, ik snap
alleen de “legendarische” prijs niet. Ik zou zelf
een “echte” vintage zoeken, deze behouden
tenminste hun waarde.