Hij heeft wel wat vind ik …
Wat vinden jullie van deze leuke vintage duiker?
Heel leuk maar is deze echt oud of vintage inspired?
Even opgezocht. Nieuw dus. Wel mooi.
Ja heel tof mooie maat ook.
Vulcain heeft de neiging ook de specs uitvoerig over te nemen in de reissue’s van de vintage duikers.
Alle modellen uit de Nautic/Nautique hebben een pusher crown.
Heb daar misschien geheel onterecht nog een beetje “angst” voor…
Ondanks dat heb ik de 2 vorige reissue duikers in de hand gehad. En de kroon van beide hebben een solide hoorbare en voelbare klik als je de kroon weer dichtdrukt.
Maar een mooi model is deze skindiver zeker!
Ja leuk, deze! Goede maat en lekkere retro vibe.
Ziet er zeker leuk uit!
Gaaf ding, lekker retro-design.
Prachtig! Wel aan de dure kant, zeker als je ook nog import etc. moet betalen
Heeft iemand deze gekocht? Benieuwd hoe 'ie draagt. Hou zelf van wat kleinere horloges, en vanwege het relatief grote oppervlak van de wijzerplaat op deze, vermoed ik dat 'ie mogelijk wat groot oogt op een smallere pols (onder 17cm).
Zou ook zeker even deze checken.
Super Squale. Ook 38mm en ook gebaseerd op een Squale model uit de '60s.
Dank voor de tip, ken dit model. Heb zelf nu een Aquastar Deepstar II van 37mm (lugs 46mm) die hier op lijkt. Die vind ik soms al aan de grote kant, ook vanwege de vele polish. Deze Nautique vind ik qua ontwerp toffer en de korte lug-to-lug (44.5) spreekt me aan. Maar op alle foto’s die ik zie, oogt deze groot. Zou ‘m graag eens in ‘t echt bekijken.
De Super Squale heeft ook maar een lug-to-lug van 45mm en is bovendien een wristhugger (loopt mooi mee met de pols). Wat is je polsomvang?
Ik vind em leuk! Met opgelegde indices was ie voor mij een kanshebber geweest
Pols is ergens tussen de 16.5 en 17cm, dat fluctueert
Maar gaat me niet alleen om de lug2lug hoor, die Squale lijkt teveel op de Aquastar die ik al heb. Vind die Nautique er gewoon erg tof uitzien. Met de Squale is er teveel overlap met wat ik al heb.