VVV cadeaubonnen, waar uitgeven?

Ik heb ruim €100 aan VVV bonnen verzameld. Het liefst koop ik er een of enkele banden voor. Er wordt op de onoverzichtelijke deelnemerslijst een aantal plakmerkhandelaren (guess en korswinkels) vermeld maar daar ga ik niets naar mijn smaak vinden. Hema (Nato’s) en V&D (geen banden bij mijn weten) accepteren ze ook. Het liefst ging ik naar de bandenwinkel in Utrecht, maar die accepteert geen VVV bonnen.
Iemand tips…?

V&D verkoopt horlogebanden hoor.

Anders wellicht de bijenkorf?

Dank jullie. Gechecked online zie ik niet veel keus:
Bij de Bijenkorf zie ik alleen Fromanteel en Daniel Wellington banden.
Bij de V&D alleen Marburger banden (alleen dressy banden in de 14 a 17 euro klasse)

Ik ben vooral in voor een mooie bruine leren Nato, misschien een mesh band, misschien een Ralley strap, allemaal banden die niet overal liggen.
Maar ik zal er nog eens binnenlopen. Meer tips blijven welkom.

Ik zocht altijd iemand die wat makkelijkers zocht in genoemde winkels.
Die betaalde dan met de bonnen en kreeg ik het geld contant, dus vrij besteedbaar.
Alleen even iemand zoeken in familie of kenissenkring.
Werkt goed als je niet echt haast hebt.

Succes !

Op marktplaats zetten, daar €80 beuren… En een mooie band halen bij een winkel naar keuze :+1:

Indirect accepteert die winkel ze wel. Je kunt je VVV-bonnen omzetten in BOL-cadeaubonnen. En de winkel uit Utrecht verkoopt via BOL. Kijk maar naar horlogebanden bij BOL :smile: Zo verlies je niets.

1 like

voor 100 euro iets kopen bij bv de Bijenkorf met de bonnen.
daarna meteen door naar de klantenservice en het artikel retourneren, je krijgt dan cash terug.
klaar

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

We hebben een winnaar! Bedankt! Nu kan ik ook gewoon in Utrecht gaan kijken en dan via Bol bestellen, superoplossing!

Is dat echt gelukt? Kan me voorstellen dat er op de bon gewoon staat dat het met VVV bonnen is betaald en dat je daardoor mss weer een tegoedbon krijgt?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Zo’n ruiltruc bij de Gamma vind ik zelf niet helemaal netjes. Maar ik heb dan ook zelf jaren aan de kassa-kant van een winkel gestaan (hele andere tak van sport, klassieke CD’s) en had behoorlijk de pest aan klanten die dit soort trucs probeerden. :unamused: Maar goed, ieder z’n ding.

Dan ben je niet de enige. Vind het ook niet van moraal getuigen.

Zonder nou de wat beladen term moraal te gebruiken vind ik genoemde kassatruuk ook niet het meest elegante ding om te doen. Het zou daarenboven ook gewoon niet in me opkomen.
Vandaar dat ik mijn blijdschap over de BOL-cadeaubonnen-tip uitsprak, het (luxe-) probleem is al opgelost en ik verheug me op mijn eerstvolgende bezoek aan Utrecht.

Ik bedoelde het ook niet beladen. Mijn gebruik van het woord “moraal” was in de zin van “de handelingen en gedragingen aan die in een maatschappelijke context als correct en wenselijk worden gezien”. De oplossing van lencoth is elegant. Dat is de koninklijke weg.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Heren, dames ook!

Ik hoopte dat mijn vorige post een relativerende afsluiter zou zijn. Ik denk dat nu de standpunten wel duidelijk zijn.
Ook al ben je het er niet mee eens, we mogen toch aannemen dat geen van de schrijvers in deze
draad op welke manier dan ook enig kwaad in de zin heeft.

Waardeoordelen zijn uitgesproken, en dat is prima, maar discussie over waardeoordelen gaat schriftelijk niet soepel. Dat lijkt me niet zinvol in deze draad, het dreigt dan te verzanden in metacommunicatie.

Eventuele aanvullingen op de BOL oplossing zijn wat mij betreft natuurlijk van harte welkom.

No wristwatches were harmed in this thread.

Fijn dat je eruit bent. Ik had ook zoiets meegemaakt, maar gelukkig moest iemand iets groots hebben van de Mediamarkt, waardoor ik was geholpen met m’n kadobonnen.

Als je weet dat er 4.5% commissie wordt betaald over een VVV-bon, is dat dus rekenkundig onzin.
Die 4.5% commissie wordt volgens de VVV verzacht, omdat 80% meer uitgeeft dan de waarde van de bon(nen). Het argument is dat e.e.a. lijdt tot omzetstijging.

Heb ik gedaan.