W.a.f.?

Zo ken ik er nog een. Laarzen… Je zou er een leger van schoeisel mee kunnen voorzien…

Verdeel en heers!
Mijn vrouw bepaalt alles qua inrichting thuis, die vrijheid geef ik haar ook.
Daar tegenover staan voor mij ook bepaalde vrijheden zoals absolute vrijheid qua horloges. Ik vraag haar niet en ze bemoeit zich er niet mee. Die vrijheid geeft ze mij dan weer.
Ik heb deze week 3 nieuwe klokjes gekocht. Ze lagen hier op tafel en ze vraagt niet eens…

In het verleden was dit wel eens anders. Ik weet nog dat ik eens met haar samen naar Maastricht ging en een handelaar belde me op over een Rolex GMT, via de carkit, waar ik wel interesse in had. Mijn vrouw volgde het gesprek zonder enige emotie. Tot het moment dat ik vroeg of de Rolex papieren had, waarop de handelaar vertelde dat hij bij een prijs van maar 3500 euro natuurlijk geen papieren had… Ik was bang dat ik mijn vrouw moest gaan reanimeren…

WVE Schreef:

Gelukkig heeft mijn vrouw een “laarzentic”, wat
mij dan weer een beetje speling geeft bij een
nieuwe aankoop.:smiley:

zo gebeurde het een keer (nadat ik ik met veel moeite en strijd de railmaster had gekocht), dat ze zei dat ze het oranje monster mooier vond :smiley:

Neen,maar ik heb zelf onze trouwbelofte geschreven(:smiley:

Toen moest jij geranimeerd worden?(:smiley:

Ik heb overigens ook nog te maken met een andere, in het oog springende hobby:
Bonsai. Daar staan er een stuk of twintig van op mijn terras in de achtertuin.
En dan heb ik het niet over de zgn Ikea Chineesjes(:smiley:
De meeste kunnen (en moeten) het hele jaar buiten staan, gelukkig, want er zitten een paar “grote jongens” bij; gemeten vanaf de potrand zo’n 85 tot 90 cm hoog…
Stef

schmeink Schreef:

zo gebeurde het een keer (nadat ik ik met veel
moeite en strijd de railmaster had gekocht), dat
ze zei dat ze het oranje monster mooier vond :smiley:

Hehe dat klinkt me heel bekend in de oren, mijn vriendin vond mijn oranje monster mooier dan mijn PO en was ook behoorlijk pissed dat ik hem verkocht hebt, was naar haar bescheiden mening het enige echt mooie horloge uit mijn collectie… Is inmiddels mijn ex vriending.

leeuwentemmer Schreef:

schmeink Schreef:

zo gebeurde het een keer (nadat ik ik met veel
moeite en strijd de railmaster had gekocht),
dat
ze zei dat ze het oranje monster mooier vond :smiley:

Hehe dat klinkt me heel bekend in de oren, mijn
vriendin vond mijn oranje monster mooier dan mijn
PO en was ook behoorlijk pissed dat ik hem
verkocht hebt, was naar haar bescheiden mening het
enige echt mooie horloge uit mijn collectie… Is
inmiddels mijn ex vriending.

Bwa, “vriendinnen” genoeg op de wereld. :wink:
Horloges daarentegen… sommigen zijn echt “LE’s” en die zijn niet zo dik gezaaid ! :smiley:

ik merk dat dit onderwerp héél wat losmaakt bij de Mannenbroeders. Ben wel benieuwd naar een vrouwelijke tegenreactie. :slight_smile: :slight_smile:

Mijn vrouw laat me gelukkig volledig vrij met mijn horloge hobby. Eerlijk gezegd heb ik daar wel bewondering voor, want soms koop ik wel heel veel.

Ik was onlangs bij een vriend van me die ook sinds 15 jaar weer eens op zoek is naar een nieuw horloge. Na een aantal weken had hij een mooie flieger uitgezocht met croco band, waar hij helemaal verliefd op was. Even aan mijn vrouw laten zien zei hij. Komt hij terug met ‘haar’ boodschap, hij is te groot, de kroon is niet mooi (IWC) en het bandje moet glad zijn :sunglasses: . Echt geen smaak als je het mij vraagt. En WTF, waarom moet je vrouw beslissen over welk horloge je zelf koopt :S Wie loopt er nou mee rond? Alsof zij vraagt of haar ketting, oorbellen of ringen wel door jouw goedgekeurd worden.

Ik vraag niets, dan kan ze er ook niet tegen zijn :smiley:

Henrik Schreef:

Ik vraag niets, dan kan ze er ook niet tegen zijn
:smiley:

Same here! Mijn vriendin was vol onbegrip dat ik mijn Longines Grande Vitesse heb ongewisseld (met bijbetalen… ssssst!) voor de iconic Omega Seamaster 300. Daar begreep ze helemaal niets van. Ik geloof dat ik een ding heb bereikt, ze zal nooit een horloge voor me kopen, ze begrijpt niets van mijn smaak.

2006 Schreef:

Pijnlijk onderwerp dit.

Ik denk dat ik die Hamilton op mijn trouwdag
draag…

Ai! Al geef ik je groot gelijk dat je hem niet verkoopt. Maar veel plezier op je trouwdag!

“Alweer één? Weer een Russische?”

tjvreeken Schreef:

Heb je het nu over je minaressen of over je horloges? :wink:

Ik vraag (en vertel) mijn vrouw niets over horloges, aangezien zij horloges die ik mooi vind, niet mooi vindt. In december heb ik nog een keer een vintage Nivada verkocht die zij foeilelijk vond, maar dat was de eerste en de laatste keer dat ik dát gedaan heb.

Kortom, ik draag wat mij bevalt, al gaat ze in de woonkamer gillend aan de lamp hangen! :wink:
(geen angst, jongens, ik heb een goed huwelijk! :smiley: )

Paul G. Schreef:

tjvreeken Schreef:

Heb je het nu over je minaressen of over je
horloges? :wink:

Laat ik nou denken dat ik op een horlogeforum zat:D

:d

Morgenavond ga ik een test doen.
Ik heb haar verteld dat ik een zwart monster besteld heb, ik heb al een oranje.
Ik heb haar echter niet verteld dat ik morgen naar Rob en kom dan hoogst waarschijnlijk thuis kom met een grote Seiko5 Monster ipv het gewone Monster.

Ben benieuwd:

• of het haar (of überhaupt iemand) thuis opvalt dat ik een nieuwe klok om heb
  • of het haar opvalt als ze hem inmiddels heeft gezien, dat het toch een ander model is dan die van het oranje Monster
  • hoe lang het duurt voordat iemand thuis door heeft dat er iets anders om mijn pols zit :smiley:

Hallo Maarten,

Tip: Laat haar dit draadje niet lezen:#
Ik ben benieuwd voor welke je kiest.

Veel plezier morgenavond!

Met vriendelijke groet,

Herman

Mijn vrouw heeft deze voor mij uitgezocht… ben er maar niet tegenin gegaan :smiley:
Ik krijg hem alleen pas in Oktober ( maar daar wil ik wel op wachten )

Geen slechte keuze toch???

niet mijn vrouw net, maar mijn oudste dochter net

sta ik de railmaster op te winden, zegt ze:

sta je nou je horloge op te winden?
zit er geen batterij in dan ?

Hahahaha, leuk.
Gisteren stond ik in Arnhem bij de juwelier naar een Oris te kijken.
Vraagt ze waar ik naar kijk, ik wijs de Oris aan, zegt ze, die ernaast is mooier.
Koste ook bijna het dubbele.
Ze vindt het wel mooi, maar het niet waard, helaas