W2 watch

Hallo,

Ben nog steeeds op zoek naar een Portugieser stijl horloge, maar vind de IWC nog een beetje aan de prijzige kant. Nu heb ik deze op het oog. Wat vinden jullie er van en wat is een redelijke prijs/

  • merknaam: W2

  • uurwerk: Valjoux 7750, waarvan ik inmiddels begrijp dat dit eek kwalitatief heel goed uurwerk is, dat veel als basis (als chronograph) wordt gebruikt in vele duurdere merken

  • horloge afkomstig van watchunion.de, deze hebben kantoor in Lintern waar ook SCHAUMBURG WATCH-LINDBURGH & BENSON zit volgens mij.

  • het design is natuurlijk duidelijk geinspiereerd op de IWC portugieser.

  • specificaties: kast gepolijst staal, valjoux 7750 - automaat, 5atm, 42mm, opgezette verzilverde cijfers, louisiana calf Rios Munchen band.


Het uurwerk Valjoux 7750 is bepaald niet mis of miskoop. Model lijkt inderdaad op een IWC Portugieser, echter het opschrift Automatic Chronograph vind ik minder. Ik dacht dat MSC een soortgelijk model had, er zijn meerdere Portugieser achtige modellen voor een minder forse prijs in de handel. (Google doet wonderen)

Laat even horen en zeker zien wat het nu geworden is.

Groet,

Bojo

Ja erg mooi maar zou toch voor een iwc gaan (ook op mijn verlanglijst )

IK zou ook liever voor een IWC gaan maar we hebben het hier wel over een heel andere prijsklasse. Wat is volgens jullie een redelijke prijs??

best mooi hoor, niks mis mee, natuurlijk niet te vergelijken met een IWC; dit horloge is een perfekt voorbeeld van een “plakker”:

Identieke horloges met telkens een andere naam op de wijzerplaat “geplakt”; de zogenaamde “adviesprijs” wordt soms aangegeven als 1600 euro, maar in de praktijk gaan ze op Ebay voor 500-800 euro…

Groet,
Paul