Waanzin!

Mijn kluis zit al vol hihi :smile::smile:

Ondertussen kun je van dit geld een Vacheron Constantin kopen. Man, man.

99,9 % ??

De Rolex 116610LN bij Burger 8750 euro…:joy::joy::joy::joy:
Ik trek wel een pamper aan als ik voorbij die zaak loop…:laughing:
Ik vind mijn Sub van een anderhalve week oud steeds mooier worden, wetende dat
ik er de normale listprijs voor heb betaald.

1 like

De allereerste keer dat ik een Speedy Tuesday zag was ook bij Burger, die was toen echt net uit, en ook die stond te koop met een enorme premium op de aanschafprijs. Het is niet verboden, dus ze doen maar. Wat mij verbaasd is dat er dan ook nog klanten voor bestaan, zolang dat zo is blijf je dit soort situaties zien.

1 like

Als ‘ie wordt verkocht voor die prijs is de verkoper in ieder geval niet door waanzin getroffen.

Ik denk dat ik -als ik geld het had- deze niet zou kopen. Niet als ik oneindig geld had en ook niet als de prijs 10% was van deze prijs.
(Immers helemaal niet mooi😀)

Beter een Rolex in de kluis dan geld bij de bank.
Qua investering tenminste.
Als liefhebber is het natuurlijk vreselijk. :smirk:

1 like

Wat is dat voor juwelier? Hij hep geneens seiko, alleen kermisklokjes
:slight_smile:

LC Nederland… ik wacht geduldig op een nieuwe bij de AD.

De echte liefhebber geniet: in de kluis met die hap!

Kijk, deze zou ik nog eerder kopen, na vanzelfsprekend deskundig advies van een kenner.

1 like

Oh my :heart_eyes:

1 like

Bijna net zo duur als mn eerste huis.
Gelukkig heb ik het toen in stenen gestopt.

1 like

Maar is dit dan de marktprijs of wat de gek er voor geeft :wink:

Maar als je hem koopt voor 18k, dan moet hij wel heel erg lang in de kluis blijven wil je er nog winst op maken. Dus deze aanbiedingen zijn gericht aan mensen die hem willen dragen.

1 like

Mooie aan NL is dat je zelf mag kiezen :slight_smile: #youchoose

1 like

Bij sommige UK en USA dealers moet je al door een ballotage om een stalen sportmodel te mogen kopen, inclusief formulieren.
Als Rolex echt exclusiviteit wil afdwingen moeten ze dat maar verder gaan uitwerken. Net zoals je bij Patek als verzamelaar eerst bij meneer Stern op de koffie moet om persoonlijk uit te komen leggen dat je een zeldzame complicatie van paar miljoen van hem mag kopen.
Het huidige systeem van Rolex met gelimiteerde productie werkt echt compleet averechts wat mij betreft. DOMweg twee keer list betalen en het horloge dan binnen 1 minuut in dorpjes a la Maastricht en Franker bij winkeltjes/kantoortjes met grandeur factor 0,0 kunnen afhalen kan je toch niet echt bevordelijk voor de exclusiviteit noemen!
Oveirgens snap ik boze reacties richting de handelaren niet helemaal, zou het zelf ook doen. Easy money en systeem is zo fucked op dat als jij het niet doet, iemand anders graag die paar K meegraait.
Wel zeer dubieus dat AD’s meegraaien overigens. Constructie van Schaap en Watchdeals heeft daar alle schijn van.

1 like

Maastricht een “dorpje” noemen is ook wat stellig… :slight_smile:

Volgens mij is de marktprijs wat men bereid is voor iets te betalen. Of dat aan waanzin grenst is meer een mening. Mensen besteden kapitalen aan huizen boten en auto’s en andere zaken. De markt is gevoelig voor schaarste en overaanbod. De “Rolex mythe” suggereert schaarste. Hoe dat kan is mij een raadsel en ook fascinerend. Er staan -alleen al- op Chrono24 bijna 70 000 (zeventigduizend) te koop. Graag zou ik cijfers weten van het complete aanbod. Maar de beperkte verkrijgbaarheid en het prijsopdrijvende effect ervan komt in elk geval op mij onwerkelijk over.

Dat maakt het niet minder waanzinnig.