Waanzin!

Wat een waanzinnige prijzen…

€18.400,-???

1 like

Niks waanzin. Marktwerking.

Misschien wel maar vrij buitensporig

De markt kan toch ook krankzinnig zijn?

4 likes

Een kleine fractie van de markt om precies te zijn: 't zijn tenslotte de Rolex-horloge"liefhebbers" die het niet te gek voor woorden vinden om die bedragen op tafel te leggen

Hoeveel van de mensen die zoveel premium betalen zijn denk je de echte liefhebbers/kenners en hoeveel zijn de mensen met veel geld die de nieuwste Rolex willen hebben?

4 likes

Zoals mijn economie professor zei: “er zijn 2 prijzen”:
1 marktprijs
2 wat de gek er voor geeft

Denk dat 2 nu vrij aardig aan de orde van de dag is…

5 likes

Een AD versluist hem dus naar een Juwelier en samen delen ze de winst. Daar komen dus die wachttijden vandaan…

2 likes

Wordt er ook een wakker…

12 likes

Beter laat dan nooit. Horlogemaffia?

1 like

Ach, als je het gewoon vindt om 9k voor een gewone submariner neer te tellen is al gauw niets te gek.

3 likes

Misschien wel, maar vind dit gewoon marktmanipulatie. Een professionele partij verkoopt (of geeft in consignatie) een begeerd goed aan een andere professionele partij puur uit winstoogmerk (en er wordt al winst gemaakt door de eerste partij). Vind het allemaal toch niet erg kosjer. Misschien dan maar een Omega kopen. Die maken ook mooie horloges.

1 like

Bewijs eerst maar dat dat hier het geval is. Iemand op een wachtlijst kan hebben doorverkocht. Allemaal aannames.

Een particulier die het horloge koopt bij een AD kent intussentijd (of hij moet het laatste half jaar op Mars gewoond hebben) de marktwaarde ook van de BLRO. Waarom zou hij een tweede partij bij een verkoop gaan betrekken als hij de volledige winst voor zichzelf kan houden. Ik zou het niet doen.

Jij niet, maar een ander vind particuliere verkoop eng en riskant voor dit bedrag.

Jammer genoeg de prijs die tegenwoordig betaald moet worden als je bij de vroege vogels wilt horen die een exemplaar zo snel mogelijk willen bemachtigen…

Ik kijk niet snel ergens meer van op qua horloges, maar als je er goed over nadenkt zit je wel in de categorie waanzin ja.

Groeten,

Noel.

2 likes

Pure waanzin IMO … :scream:

Gelukkig Hoeven we zo’n ding niet te kopen.

2 likes

Ik denk dat dit meer gezien moet worden als een middellange termijn investeringsobject dan het verhandelen van een gebruiksvoorwerp.

Hoe groot is de kans dat deze rolex de komende jaren bij iemand de kluis in gaat, tot de prijs zodanig gestegen is dat ie er weer uit mag?

Doet dat er toe? Heeft de liefhebber geen geld dan moet ie maar iets anders kopen. Zo gaat het toch met alles?