Waanzinnig mooi Vintage horloge VDB!

Beste Horloge forummers,

Ik heb via facebook een waanzinnig nieuw merk ontdekt, nl VDB uit Erlangen (DE)

Kijk op http://projekt.planungskommission.de/vdb/index.php?lang=en

Eigenlijk intdekte hij mijn horloges (van pellikaan timing), maar goed zo gaat dat.

Erg knap dat hij nieuw zulte oude horloges kan maken, en ook nog met vintage uurwerken van oa rolex, universal geneve et al. Hij maakt er ook niet veel, en ze kosten ook echt wel wat, maar dat vind ik zeker niet raar! Ik heb wat mails met hem uitgewisseld, en voor zover ik kan beoordelen een leuke en bekwame man di egraag iets heel speciaals maakt.

Wat vinden jullie ervan? Ik kijk nog even hoe ik hier een foto bij kan plakken…

Groeten Hubert Pellikaan
(Voor de geinteresseerden er is zondag horlogekijken bij Helsloot juweliers in utrecht)

Erg vet, het gaat hier dus om nieuwe klokken met vintage uurwerken en uitstraling?

(Even erg sec: wat mag het kosten? kon het niet op de site vinden)

Mooie robuuste uitstraling en dat hij uurwerken van Rolex in zijn klokken stopt geeft het ook wel weer iets extra’s, iniedergeval degelijkheid.

BreitlingBerend Schreef:

Erg vet, het gaat hier dus om nieuwe klokken met
vintage uurwerken en uitstraling?

Ja

(Even erg sec: wat mag het kosten? kon het niet op
de site vinden)

Iets in de buurt van 4000 euri.

Voor de hoeveelheid werk die hier in zit en de exclusiviteit vind ik dat best weinig…

Groeten Hubert

Ben erg gecharmeerd, is zeker een bijzonder horloge een voor op m’n lijstje!

Nieruwe klokken met vintage uurwerken. De zin daarvan ontgaat mij volledig. Of nieuw/nieuw of Vintage/Vintage. Dit gebeurt wel vaker met firma’s die niet aan uurwerkjes kunnen komen en het toch exclusief willen maken: “ja er zit een Rolex uurwerk in”. …

hans

Mij ontgaat de zin ook een beetje van deze horloges. Gewoon een nieuwe kast met een oud uurwerk. Daarbij lijkt mij de kast ook nog eens veel te groot en te hoog, maar Aziaten met kleine polsen schijnen nogal te kicken op overmaatse horloges.
Als ik dan toch 4k moet neertellen, koop ik liever een gerenomeerd gevestigd merk. Krijg ik i.i.g. mijn geld weer (grotendeels) terug als ik weer eens iets anders wil.

Mee eens. De waarde daalt 50% op het moment van aankoop.

Dit koop je ook niet omdat je erop wilt teren met in je achterhoofd dat hij toch wel een keer de deur uit gaat maar met de reden dat je het horloge echt speciaal en eens wat anders als normaal vind, tenminste dat is mijn opvatting.

hcptdg Schreef:

Mee eens. De waarde daalt 50% op het moment van
aankoop.

Wat dat betreft net een Omega :wink:

Toch heb ik wel waardering voor dit soort vakmanschap. ’

Groeten,

Martin

hcptdg Schreef:

Mee eens. De waarde daalt 50% op het moment van
aankoop.

+2

Voor 4K heb je ook een echte waanzinnig mooie vintage…

Ik zou inderdaad zeggen: Of een nieuwe, of een vintage. Dit is een beetje ‘nep’?

ik vind het helemaal niks.

Echt fout :slight_smile: Maar… ‘zelfs de trainer van Rot Weiss Erfurt heeft voor ons gekozen’ gheghe. Daarmee is alles gezegd denk ik.

Ik vind het er niet uitzien… Ieder zijn smaak natuurlijk.

Apart, maar dan zou ik wel een echte vintage willen.

ging het om dit model?
linkje werkt niet meer na een jaar :slight_smile:
maar ik vind het een heel mooi merk en ik denk dat wanneer je er een koopt je het niet als investering doet maar gewoon omdat het een prachtig ding is … was even aan het googlen op het merk vandaar dat ik deze link tegenkwam van meer dan een jaar oud van het forum.

Is toch lachen dat filmpje op Youtube. Zou er never nooit 4K voor geven maar dat is een hele andere kwestie. Ik vind het wel creatief.

PS: Zondag horloges kijken bij Helsloot in Utrecht? Die is toch allang gesloten???/

Jaegersk Schreef:

Is toch lachen dat filmpje op Youtube. Zou er
never nooit 4K voor geven maar dat is een hele
andere kwestie. Ik vind het wel creatief.

PS: Zondag horloges kijken bij Helsloot in
Utrecht? Die is toch allang gesloten???/

Draadje is ook een dik jaar geleden geopend en pas weer opgerakeld.

Opgerakeld of niet, dit ziet er niet uit wat een bagger ding!:X uurwerk is uiteraard niks mis mee. Haal dat uurwerk eruit en leg dat gedrogd lekker onder een stoomwals…en flink raggen met die wals! op en neer heen en weer…