Waar blijft mijn pakketje nou?

Hieronder het overzichtje wat ermee gebeurt via het track & trace systeem.
Blijkt het pakje al sinds 21 jan bij de Nederlandse douane te liggen!

Weet iemand toevallig een contact ingang om te informeren??
Volgens de douane site weet de douane niet waar een zending is maar moet men contact zoeken met de vervoerder. Maar hoe kom je daar achter?

Tracking van onder naar boven lezen.

Priority Mail International Parcels
Processed Through Sort Facility
January 21, 2013, 2:07 pm
NETHERLANDS
International Parcels
Customs Clearance
January 21, 2013, 2:07 pm
Processed Through Sort Facility
January 16, 2013, 2:46 pm
ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrived at Sort Facility
January 16, 2013, 2:46 pm
ISC CHICAGO IL (USPS)
Processed at USPS Origin Sort Facility
January 16, 2013, 10:06 am
CHICAGO, IL 60688
Dispatched to Sort Facility
January 14, 2013, 6:41 pm
LEXINGTON, KY 40513
Acceptance
January 14, 2013, 10:08 am
LEXINGTON, KY 40513

Even geduldt hebben de douane geeft het meestal na 1 tot 2 weken vrij

AL sinds 21 januari? Maak daar maar PAS sinds 21 januari van. Ik wil je weekend niet verprutsen maar een dag of 10 kan het daar zomaar liggen. Een pakketje aan mij gestuurd heeft er een keer 18 dagen gelegen en dat had nog langer kunnen duren, ware het niet dat ik het zelf op ben gaan halen.

En dan moet het adres nog goed te lezen zijn. Ik heb meegemaakt dat mijn pakketje gewoon retour afzender ging, en daar viel niet over te corresponderen.
En dan begint het circus opnieuw :X.

Mvrgr, Andre

Inderdaad nog even geduld hebben (helaas…). De douane doet rustig aan.

Voor mij is het helemaal over wat betreft kopen in de USA

Kocht op 7 dec een sloop uurwerkje ( defect ) voor veel geld $400
17 januari werd het pakketje gehavend en zonder twijfel misschien wel twee keer onderweg geopend geweest bezorgt met de vraag of ik nog even 140 euries wilde afrekenen voor invoerrechten en btw

Het is een geruststelling voor me dat er meer hier zijn die ooit lang hebben moeten wachten.
Dan weet ik dat het vast nog wel deze kant op komt.
Dank heren.

Het is NIET de douane die rustig aan doet; het is de aanbieder / transporteur die het aangeeft bij de douane. En i.t.t. FedEx of DHL is de vertegenwoordiger van USPS (niet noodzakelijk PostNL!) niet zo snel… En verder is er niet zo veel aan te doen.

Menno

thieuster Schreef:

Het is NIET de douane die rustig aan doet; het is
de aanbieder / transporteur die het aangeeft bij
de douane. En i.t.t. FedEx of DHL is de
vertegenwoordiger van USPS (niet noodzakelijk
PostNL!) niet zo snel… En verder is er niet zo
veel aan te doen.

Menno

Dank! Ik moet gewoon nog even geduld hebben.
Er wordt vaak afgegeven op allerlei buitenlandse, lakse post en koeriersdiensten, maar zo zie je maar, het maakt ze hier in Nederland ook niet uit hoelang een pakje onder weg is en om het snel bij de ontvanger te krijgen.

Kan idd makkelijk twee/drie weken duren. Vandaar dat ik niet aanbeveel om het via normale post te laten versturen. Voor je het weet krijg je na twee weken een brief dat je de waarde moet aantonen, omdat er geen invoice bij zat. En die kun je dan enkel per post terugsturen, niet via email.

Als ik iets met UPS laat komen, klaren zij het voor me in en verrekenen zij de BTW via mijn account. Dat is natuurlijk een zakelijke rekening, maar vind dat wel echt top. Het pakje wordt dan bij verzending al ingeklaard in NL!

Wel, ik wacht momenteel op een pakketje uit Australië dat op 11 januari door een particuliere verkoper is verzonden met de luchtpost en aangetekend. Nog steeds niets ontvangen, trage zooi! Nu heb ik eens gebeld met de douane. De vertraging ligt niet bij de douane maar bij de opslag/sorteercentrum van Postnl.nl (de hal tussen buitenland en binnenland op Schiphol). De laatste jaren is mijn vertrouwen in Postnl (voorheen TNT Post) tot het nulpunt gedaald.

Rinus, helaas moet je inderdaad geduld hebben, het is daar een beetje een loterij. Ik heb pakketjes gehad die binnen 5 dagen door de douane werden verwerkt, mijn record is echter bijna 3 weken…balen, zo dichtbij en toch zo ver weg…

Succes!

Eric

Nou jullie zijn niet de enige die lang moeten wachten, helaas. Ik heb eind december in de USA een glaasje gekocht voor mijn Bulova Accutron. Het is op 20-12-2012 aangetekend verzonden en is nu nog steeds niet ontvangen. Wel met track&trace te volgen, maar nadat het in het vliegtuig terecht kwam, werd het stil… Er kwam maar steeds geen vervolg bij t&t…Verkoper begin januari gemaild en die meldde mij dat dit vaker voorkomt…

Ik begin zo langzamerhand wel ongerust te worden:(
Dit is voorlopig wel mijn laatste aankoop overzee…

Gr Ron

Dit soort dingen, glassjes en bandjes kun je beter in een bubble envellope met de gewone post sturen. Geen douane gedoe en snel in huis.

Hallo forumleden,

Er is nog goede hoop :slight_smile: Vandaag ontving ik dan eindelijk mijn pakketje uit de USA! Het is op 21-12-12 op de post gedaan ::oen op 2 februari 2013 ontvangen:P… Goed nieuws is ook heel leuk om te vermelden (tu)

gr Ron

Hub Hannemann Schreef:

Voor mij is het helemaal over wat betreft kopen in
de USA

Kocht op 7 dec een sloop uurwerkje ( defect ) voor
veel geld $400
17 januari werd het pakketje gehavend en zonder
twijfel misschien wel twee keer onderweg geopend
geweest bezorgt met de vraag of ik nog even 140
euries wilde afrekenen voor invoerrechten en btw

Koop ook niets meer in de VS. Alles maar dan ook werkelijk alles wat aankomt is voorzien van extra factuur, zelfs de meest onbenullige dingen.

Hoop dat je hem snel in huis hebt en dat de schade meevalt!

Hij is inmiddels gelukkig binnen, heeft toch zo’n dag of 10 ergens in een schap gelegen. Phew!!

Klopt, ik heb een keer een horloge gekocht van een australiër. Hij zie: don’t worry over de verzending :D.
Hij had gelijk, binnen een paar dagen een horloge in een bubbeltjesenvelop, onbeschadigt en geen extra factuur voor het inklaren.
Gewoon verzonden als brief zonder extra opschriften, in eerste instantie dacht ik dat is niet handig. Maar als ik alle horror verhalen lees dan heb je met verzekerd verzenden ook niets in handen. Dus zeg het maar 8-).

Mvrgr, Andre

hij is er in iedergeval…

Je wordt niet erg vrolijk van de in de topic vermeldde ervaringen ::o