Waar een SARB kopen?

Ik ben op zoek naar een SARB033 of 035 aan een goede prijs.
Heb al een beetje zitten rondkijken en ze komen allemaal van buiten de EU.
Is het mogelijk om een te vinden binnen de EU aan een goede prijs of is het voordeliger om hem uit Japan te laten komen bv. via SeiyaJapan en dan nog invoertaksen te betalen?
Ben trouwens nog heel hard aan het twijfelen tussen de 033 en 035, dus jullie meningen zijn welkom.

1 like

Zelf heb ik 2 sarb’s bij Seija gekocht (+ nog andere) en ben zéér te spreken over zijn afhandeling. Kun je zonder enig risico kopen. Uiteraard rekening houden met 21% btw bij invoer en € 17,50 handling transporteur/inklaarder.

Ik heb zelf 2 x de zwarte gehad, maar ook geflipperd. Schitterende klok voor het geld, maar voor mij écht te klein.

2 likes

Ebay verkoper Solojapan - ook wel bekend als Magi - haalt ze uit Japan en verstuurt uit Spanje.
Betrouwbare verkoper, meestal redelijk geprijsd.

5 likes

Ik heb hem via Pange in Dordrecht. Wellicht kan hij iets voor je betekenen? HF-lid Paul. @vierport

De mijne is momenteel de meest gedragen klok. Draag hem over het algemeen ook 24 uur per dag en doe er bijna alles mee. Althans, kantoorbaan en in de tuin gebruik ik hem dus niet :wink:

Echt inderdaad veel horloge voor het geld. Voor mij is het formaat ook goed. Mijn polsomtrek is best fors met 20cm, maar ik heb niet zo’n hele brede pols.

Ik heb gekozen voor de witte omdat deze in diverse lichtomstandigheden telkens een mooiere uitstraling heeft dan de zwarte. Van heel licht "melk"wit/creme tot licht champagne met een hele subtiele sunburst.
Daarnaast gaat mijn voorkeur toch steeds meer naar licht wijzerplaten uit, minder opvallend dan een zwart gat in je pols. :wink: Maar dat is dus wel persoonlijk.

Fotootje van zojuist met een beetje zon erop.

2 likes

Ik heb ook al een keer of zes Seiko’s bij Solojapan (Magi) gekocht en ben heel erg tevreden. Vriendelijk, goede service en een eerlijke prijs. Soms moet je even wachten op je bestelling, maar dat komt volgens mij omdat hij de klokjes fysiek zelf uit Japan haalt. Zeer aanbevelenswaardig adres! :slight_smile:

1 like

http://m.ebay.co.uk/itm/SEIKO-SARB033-MECHANICAL-Stainless-steel-Automatic-Mens-Watch-UK-TAX-FREE-/181692832264?hash=item2a4dbc9a08%3Ag%3AWLkAAOSw34FVB59o&_trkparms=pageci%3Afdf7c1da-dfc6-11e6-9dbd-74dbd1805472%7Cparentrq%3Ac0a349da1590a5e0d7d487ceffb1aaf5%7Ciid%3A12

http://m.ebay.co.uk/itm/Seiko-SARB035-Mechanical-Automatic-White-Dial-Mens-Wrist-Watch-UK-TAX-FREE-/161722978932?hash=item25a770d274%3Ag%3AelYAAOSw~OdVbYPv&_trkparms=pageci%3Afdf7c1da-dfc6-11e6-9dbd-74dbd1805472%7Cparentrq%3Ac0a349da1590a5e0d7d487ceffb1aaf5%7Ciid%3A5

2 likes

Ik heb die van mij gekocht op de Rikketik bij Rob van Monsterwatches. Zeer tevreden met het horloge, alleen jammer dat de stalen band voor mij net een heel klein beetje te strak zit of te los.

1 like

Als je een iets grotere maat wilt is de sary055 wel een gave optie!

2 likes

Ik heb de mijne ook bij de verkoper gekocht die @MonsterSeiko aanhaalt, geen importbelasting enkel verzendkosten en ik had hem binnen anderhalve week in huis.

2 likes

Er staat free p&p. Dan is het toch gratis bezorging of zit ik er naast?

Nee, alleen UK gratis verzending.
Naar NL extra 20 GBP.

  • Niet vergeten dat Paypal altijd een erg ongunstige wisselkoers gebruikt bij het afrekenen. Dat zie je niet in de advertentie.

Toevallig. Ik heb nog een nieuwe sarb035 in de verkoop. Alleen uit de stickers gehaald en de band op maat gemaakt (17,5-18cm) 2 extra schakels erbij. Ben alleen van 1 schakel de collar kwijtgeraakt :see_no_evil: Die is vast nog wel ergens los te verkrijgen. Voor €325,- mag hij naar je toe. PB maar bij interesse :slight_smile:

Bedankt voor de tip. Zou je eens een foto van de rechte eindsluiting willen plaatsen?

Wellicht ten overvloede maar het bandje èèn gaatje verplaatsen bleek voor mij de remedie! Nu past hij perfect :slight_smile:

2 likes

Heb jij via paypal betaalt of met visa?

Waar een SARB kopen? In Japan natuurlijk; erheen reizen en dan mee terug. Dat is mijn idee voor 2017 / 2018. Ik ben al hard aan het sparen.

Gaaf, dat zijn de beste manieren om er eentje te kopen natuurlijk :wink:

Ik heb overigens vorige mijn SARB035 via het forum gekocht, ging prima :).

Dit topic is tijdelijk gesloten vanwege een groot aantal vlaggen vanuit de gebruikersgroep