Ik heb intussen al een mooi arsenaal aan gereedschap bij elkaar gezocht, maar de sleutelaars hier zullen wel kunnen beamen dat hoe meer je hebt, hoe meer je merkt dat je niét hebt en zou kunnen gebruiken…
Accounts genoeg bij Flume en Boley en Laval etc, maar nieuw gereedschap is griezelig duur, dus… Wat zijn de minder gekende plaatsen om tweedehands gereedschap van goede kwaliteit te vinden?
Op het huidige verlanglijstje staan een paar minder courante zaken zoals grote case openers (Bergeon 5700 bvb), universele verenwinder sets, etc. Wat ik al in het oog houd:
- Marktplaats: passeert af en toe wel iets, maar meestal via een beperkt aantal gekende opkopers die hard drukken qua prijs
- 2dehands: dito, maar op z’n Belgisch
- eBay: soms eens een parel tussen de containerboten stront, maar die worden veelal door “snipers” weggegraaid, en verschijnen dan een beetje later weer bij die gekende resellers aan dubbele van de prijs
- Olx.pl: armoe troef. Weinig tot niks aan gereedschap
Ik zit op het punt dat ik serieus overweeg om te kijken buiten de EU en importkosten er bij te nemen. Maar alweer, waar dan iemand nog wat gouden tips?