YouTube
Ah cool ik van het internet
Sinds vorige week is Horlogemaat online! Deze website heb ik samen met me broertje gemaakt. Samen zijn we helemaal gek van horloges😄
Nieuws, releases, achtergrondinformatie en reviews van horlogemerken als Seiko, Omega, Rolex, Breitling en Tissot.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Mijn lijstje met informatiebronnen.
Websites:
- Fratello
- Monochrome
- Hodinkee
Hodinkee is wel erg afhankelijk van de auteur. James Stacey en Cole Pennington hebben een leuke schrijfstijl en Jack Forster heeft zo nu en dan wel mooie inzichten.
Youtube favorieten:
KoV is kanaal van Jasper Leijfering van AVW. Heeft een wat serieuzere toon dan de vlogs van AVW en is zeker een aanrader.
De meesten op dit forum hoop ik.
De merken die jullie hebben op jullie website is een prima begin. Over algemeen vrij makkelijk om daar info over te vinden. Een verzamelbak hiervoor is prima hoor. 
Bedankt voor de tip👍
Leuk topic zeg! Ga is even kijken welke sites ik nog ga toevoegen.
Ideaal! Gelijk de app gedownload bedankt voor de tip 
Het meeste zie ik gewoon hier op het forum. Op YouTube zijn het o.a. de volgende makers:
- Teddy Baldassarre
- Watchfinder
- Just One More Watch
- The Time Teller
- The Urban Gentry
- Ben’s Watch Club
Als ik hieruit één favoriet moet kiezen is het Watchfinder, zij hebben altijd prachtige macrobeelden van de (vaak high-end) horloges die ze behandelen. De beelden zijn altijd rustgevend, niet van dat geflits, en de voice-over vind ik persoonlijk een aangename stem om naar te luisteren. Tenslotte vind ik het fijn dat je, ondanks dat Watchfinder een verkoopsite is, niet de indruk krijgt dat ze de nadruk leggen op de verkoop.
Wanneer je Watchbox volgt op YouTube, dan krijg je ook een schat aan informatie. Die hebben ondertussen zoveel horloges behandelt, dat het een behoorlijke database begint te worden.
De TGV blijf ik leuk vinden, moet ook wel lachen hoe opgewonden hij kan worden van oude meuk.
Serendipiteit. Ik vind de meeste horlogenieuws kanalen en sites maar kul. Met name Teddy Bulbasaur nu hij z’n eigen winkel heeft en TGV. Maar Hodinkee kan er af en toe ook wat van qua stom lullen.
Ik verbaas me een beetje over de titel:
Waar haal jij je watch updates ?
Waarom staat er niet gewoon “horloge informatie” … als ik aan een watch update denk, dan is mijn antwoord “Dat regelt Apple voor me!”
Mag ik de titel aanpassen @MachHunter?

Worn&Wound heb ik hier nog niet zien passeren? Die vind ik ook wel leuke features hebben:
Dit is een hele fijne website (wel in het frans…)
Verder heeft Hafiz Mehmood mooi beeldmateriaal op YouTube, en krijg ik jeuk van the Urban Gentry. En van de lispel van BarknJack 
Akkoord @John , ik vind het zelf eigenlijk ook heel goed te doen. Maar door accent vergt het - bij mij -soms toch nét dat tikkeltje extra aandacht die ervoor zorgt dat ik die video’s niet kan “binge-watchen”. Voor arbeidsproductiviteit dan wel weer bevorderend 
“Watch updates”? Horlogenieuws bedoel je? 
90% hier, om eerlijk te zijn. Plus af en toe het Watchuseek forum.
Teddy B. heb ik wat moeite mee.
Vroeger insta, waar ik het merendeel van bovenstaande geldverdieners had plus de brands zelf. En HF.nl natuurlijk.
Ik vraag me af of er, in het verlengde van dit topic, nog tips te krijgen zijn.
Vroeger las ik altijd Fratello. Maar die website is volledig kut geworden. Het is ene grote commerciële clusterfuck geworden met fluff pieces over alles wat Omega doet, totaal on-kritische Patek-likkerij en nu zelfs verhalen waarvan de titel is dat een Omega NATO duurder is dan andermans horloge, en waarom dat toch zo goed is. Die toonzetting is zo walgelijk en die journalistiek zo weinig informatief dat ik die site in de ban heb gedaan. Zeker met verhalen over horlogedozen van 1500 ballen, dat lijkt me meer iets voor collectioneurs extraordinaire d’horlogerie, maar niet voor mij.
Worn and Wound blijft nog OK. Echt kritisch zijn ze nog steeds niet, maar er is meer aandacht voor een breder palet merken, en ze rapporteren ook expliciet over kleinere beurzen zoals het parallel aan Watches and Wonders (wat een pretentieuze kutnaam, trouwens) gehouden Time To Watches (wat een knullige kutnaam) waar merken als Sinn, Junghans en Louis Erard stonden.
Hodinkee is een beetje hit and miss. Ze doen leuke dingen, maar er is ook heel erg veel commercieel belang bij. Als ik onder 30 artikelen 25 keer “shop this story” zie staan begint het bij mij te jeuken. We hadden ooit kritische keurmeesters, maar die zijn allemaal zelf vlees gaan houwen en verkopen. Dat kan natuurlijk ergens niet. Evengoed is Jack Forster een coole schrijver, dus ik volg ze nog met een half oog.
ABlogToWatch heeft de shark wel een beetje gejumped. Ze hebben soms nog aardige content, maar als ik nu op de voorpagina kijk is 50% van de artikelen “sponsored content”. Ik lees het nog een beetje in de periferie, maar vind die site er ook niet op vooruit gaan.
Monochrome Watches is ook nog best cool. Het is hier terecht al eerder genoemd. Ik heb het idee dat die nog aan de goeie kant van journalistiek zitten, met aardige foto’s en soms zelfs een explainer van een horloge waar ik even over moest nadenken toen ik de naam zag:
Watches by SJX is voor mij op dit moment een erg interessante site. Daar wordt nog ouderwets gezegd dat dingen beter of slechter zijn dan de oude versies van dingen, er wordt uitgelegd waarom, er wordt nog over techniek gepraat en ik heb het idee dat ik een kritische liefhebber aan het woord heb die me geen rommel probeert te verkopen.
Zo zie je maar weer: Goeie gedegen artikelen.
Maar zijn er nou, los van Youtube, nog andere horloge-publicaties die wat kritischer en meer journalistiek bezig zijn en geen marketing-fluff engine zijn? Wat mij betreft mogen ze in het NL, DE, SE, NO, DK of Engels zijn, en als het heel erg interessant is wil ik me nog wel aan FR branden.
Ik zie de tips met links graag tegemoet.