Waar halen jullie je bandjes vandaan?

Cross post, the only way to go voor mij:

plus
image

GLC Straps uit Italie vind ik super

Fournet is een top atelier (niet goedkoop dus). Mooie Breguet Marine trouwens :+1:

1 like

Ja idd, een comfortabele sluiting vind ik ook erg belangrijk. Maar zulke zijn echt top, al zijn de bandjes op maat gemaakt/gesneden.

1 like

Dankjewel! Ja ik moest voor de marine ook echt bij Fournet zijn omdat zij toevallig de originele marine banden maken en dus precies de afwijkende maten van de band beschikbaar hadden. Ze zijn duur maar na lang zoeken kwam ik toch tot de conclusie dat andere producenten vaak wel meer rekenen voor dezelfde specificaties (naast het feit dat de meeste producenten überhaupt niet maken wat ik zoek).

1 like

Ja het valt me op dat sommige (top) merken afwijkend formaat hanteren. 19/16, 21/18 enz.
Trouwens ik zag dat bij Fournet, op een gegeven moment de keuze krijgt om het bandje handmatig of machinaal af te werken, wat was jouw ervaring?

Ik heb gekozen voor machinaal omdat je dan de garantie hebt dat elke stiksel daadwerkelijk perfect is gedaan. Ik vond het niet verstandig om extra te betalen voor stiksels die er waarschijnlijk minder goed uitkomen.

1 like

Dank voor jullie hulp/ideeën allemaal! Heb uiteindelijk bij cheapnatostraps kunnen vinden wat ik zocht. :grin:

1 like

Net een canvas van ze binnen dacht ik probeer het een keer.
Was zo hard als een steen.
Bij een beetje buigen om het wat soepeler te maken brak hij :rofl:

4 likes

Oei dat klinkt niet best. Ik heb een suede bandje besteld, hopen dat dat van betere kwaliteit is :sweat_smile:

1 like

Vandaag deze NATO 5 ring binnen van eBay.
T is altijd weer ff wennen maar t ziet er wel goed uit vind ik.

2 likes

Bij:

(Instagram) @findyourwatchstrap

Voor goed advies kan je hier terecht!

1 like

In mijn ervaring zijn alleen de CNS Premium Nato’s goed.

Ik had een keer een 19mm bandje van ze, waar 1 kant 19mm was en de andere 20mm. Dat gebeurt je alleen bij CNS hoor :rofl::rofl:

1 like

Hahahahahaahahaha, ach je hebt in ieder geval een leuk verhaal erbij gekregen :speak_no_evil:

1 like

We vergeten D-Strap en 7T2 Straps. Beide top. En beide lid hier.

4 likes

Schitterende banden! Aan welke prijscategorie moeten we denken?

Ik heb voor mijn IWC Le Petit Prince Chronograph 3 Bandrbands besteld. Tot nu toe zeer over te spreken.

5 likes

Thestraptailor in de UK. Maar helaas nu wat lastig door de additionele kosten. BTW en eventuele kosten aan de carrier

1 like

Normaal ‘custom alligator strap’ zit op 290 en met alligator lining op 330. Niet goedkoop maar zeker elke cent waard.

Dat valt nog mee inderdaad. Bij Breitling mag je ruim 500 aftikken voor een croco band. En bij bepaalde merken nog wel meer.