Waar halen jullie je bandjes vandaan?

Exact! Bij Patek betaal je ook een stuk meer en komt de band zelfs nog uit hun atelier :sweat_smile:

3 likes

Nato bandjes bestel ik via AliExpress. Grote keuze, kost geen drol en prima kwaliteit. Voelt soms wel gek om een bandje van een paar euro aan een uurwerk van €1000+ te hangen, maar krijg er veel positieve reacties op. Maar is ook leuk: koningsdag: oranje bandje, vakantie: rood-wit-blauw, vissen: navygreen etc… Geeft je horloge (s) weer een heel andere look.

2 likes

Vergeet Kaufmann niet, vind het echt topkwaliteit en in veel verschillende prijsklassen.

Wat wel jammer is, ze zijn onlangs gestopt met hun Sauvage lijn en deze waren heel goed, niet duur en in heel veel kleuren te krijgen met matchende stitching en afwijkende stitching. En wat voor mij belangrijk is, in verschillende lengtes te krijgen aangezien ik smalle polsten heb.

Hoop echt dat deze nog eens terugkomen in de collectie.

2 likes

Wat is er (behalve vanuit het VK) in de lagere prijsklasse aan webshops? Eventueel van forumleden? Ik ken alleen het gesponsorde horlogebanden.com

Dank je wel Jeroen :slight_smile:

1 like

Bandrbands. Top banden!

1 like

Ik had een verzameling classic vintage van Ron, na een paar maanden liet bij allemaal de lijm los tussen de lagen. Na heel veel zeiken kreeg ik 20$ korting op een nieuwe bestelling, de groeten. En bij @anon50762135 weigerde hij een strap te vergoeden die was kwijtgeraakt in de post.

1 like

Hoe was die toelichting ook alweer?

2 likes

“I’m trying to make a living, not steal one.”

3 likes

Ik heb goede ervaringen met Watchbandit. Zit in Duitsland, je hoeft niet overdreven lang te wachten. Goede bandjes ook. Jammer dat ze één keer bandjes voor iemand uit Amsterdam bij mij bezorgden, maar dat was de enige keer dat het misging.

Verder heb ik heel fijne bandjes gekocht op Etsy, vooral bij HoangDitDat. Hij maakt ze bespoke.

Komen deze vandaan:

image

image

Kost wel wat geduld. Ik denk dat het een week of twee duurt voordat je ze krijgt.

Wat voordeliger, met ook lange wachttijd: HandmadeWatchstraps.

3 likes

Wat is het nou, dit of dat? :innocent:

1 like

Bengel.

Cheapestnatostraps is binnen de EU :+1:

Nu nog wel.

Toe’s eem.

Op basis van de kwaliteit van die bandjes zou je dat niet zeggen. :joy:

@sven, probeer eens wat leuks van Ko. Dikke aanrader.

1 like

Waarom jammer?

Zou mij wel leuk lijken

Ik ben sinds het aanmaken van dit topic een poos terug al voorzien van wat ik zocht :sweat_smile: In de toekomst hou ik Ko zeker in mijn achterhoofd als ik op zoek ben naar een goede band, dankjewel voor de aanrader!

1 like

Ik ben zo’n aardige man die ze dan opstuurt naar Amsterdam. Overigens kreeg ik mijn eigen bandjes opnieuw opgestuurd. Na een week kwamen ze nog een keer. Die heb ik gehouden.

2 likes

Wat heerlijk Nederlands. :joy:

1 like

Heb ik geleerd van een eerdere ervaring. Vroeger had je een webwinkel, die heette Play.com. Ik kocht daar indertijd Cd’s, video’s (ja ja) en later DVD’s. Die winkel zat in Engeland. Levering en dergelijke ging altijd goed, 100 procent. Mijn broer had geen creditcard en wilde graag de hele serie van Lord of the Rings, op DVD of video, dat weet ik niet meer. Dus ik bestelde die voor hem. Wat denk je: werd niet geleverd. Dan ga je klagen, en omdat Play zo’n goede klantenservice had werd direct een nieuwe box gestuurd.
Enfin, weeeeken later werd ineens een wat ingedeukte doos van Play bezorgd. Daar zat de oorspronkelijke LOTR-box in, onbeschadigd. Ik vond het lullig om die te houden, want dat was dure shit, en Play was een nette zaak die altijd problemen oploste (ik was al eens eerder iets kwijtgeraakt, dat meteen opnieuw werd verstuurd). Dus mailtje gestuurd en ik kreeg een adres waarnaar ik het op kon sturen, dan zouden zij de verzendkosten terugbetalen.
Dat kostte nogal wat, dat weet ik nog wel. Nooit meer zoveel verzendkosten betaald. Tot op de dag van vandaag heb ik die verzendkosten nooit teruggezien. Play bestaat al jaren niet meer.

Ik had dus geen zin om op eigen kosten die bandjes terug te sturen naar Watchbandit terwijl het hún fout was. Ik heb ze geloof ik in het blauw gezet.

1 like