Ik wil een plexi horloge glaasje vervangen, maar nu vraag ik me af waar je die dingen nu eigenlijk kunt kopen zonder gelijk een hele doos te hoeven kopen.
Ik heb er één nodig in de buitenmaat (diameter) 26,2 en een hoogte van ongeveer 3,77. De dikte zou ik eigenlijk niet weten.
Is er een site waar je die dingen per stuk aan kan schaffen, zonder al te hoge verzendkosten.
Mijn vaste horlogemaker stuurt het horloge op, naar ergens in Alkmaar als ik me niet vergis. Deze kunnen alle vormen, maten, etc. maken in plexi en mineraal voor hele schappelijke prijzen en meestal binnen 2-3 dagen weer terug.
Ik heb er ooit veel teveel gekocht. Kom er nooit meer doorheen. Stuur maar een PB, ga ik er morgenavond mee aan de slag. Vrijwel alle maten, behalve de ultra-mini-damesmodellen.
Bij vd Gevel in Tilburg kun je als particulier losse glaasjes bestellen.
Bij hun op de website heb je ook een overzichtje met de meest voorkomende glaasjes. http://www.vofvandegevel.nl/horloge/kunstofhorlglas/
En anders bij Peter of bij mij proberen, heb ook een flinke voorraad.
Trouwens even opletten wat je nodig hebt, er zijn glaasjes met spanring die pers je er zo in en standaard glaasjes altijd 0,2 groter pakken dan de maat van de sponning zodat die strak klemt.
Vanochtend toevallig een pakket besteld van 100 stuks (van 30mm t/m 40mm) bij ebay bedrijfje RedRoosterUK voor 32 hele Britse ponden inclusief verzendkosten.
Hij heeft ook per stuk, maar dan zijn ze wel bijna 10x zo duur.
Overigens is er niets zo vervelend als dat je net niet de goeie maat hebt besteld en weer kan gaan wachten op een nieuwe.