Waar het beste 40s/50s horloges vinden

Iemand wat tips waar je ze cheap op kunt pikken? Intereseer me namelijk heel erg voor die tijd

eBay. Maar pas enorm goed op voor alle re-dials, Franken-watches, foute wijzers, nog ergere re-dialsā€¦ ā€¦en dat alles voor de hoofdprijs. Mazzeltjes vind je niet meer bij de grotere merken, daar vooral heel veel bijna-neppers. Als ik bijvoorbeeld Omega 30T2 RAF in tik, krijg ik niet 1 horloge dat volledig aan deze omschrijving voldoet. Allemaal wanna-beā€™s, met soms echt hilarisch wijzerplaat-schilder en kwast-werk.

De beste manier om een nep-wijzerplaat te spotten, is een timmermansoog. Ik ben geen timmerman, maar heb wel die ā€œgaveā€. :wink: Als er ook maar iets niet 100% recht of symmetrisch is, haal ik 'm er uit. Onder vergroting (afbeelding uitvergroten) kijken of de letters echt strak zijn. En zwarte wijzerplaten, zeker hoogglans, zijn bij voorbaat verdacht. Die kwamen toen maar heel weinig voor.

En verder de rommelmarkt, als je heel veel tijd, geduld EN mazzel hebt. Of als je een van de eersten bent op een Rikketik-beurs EN enorme mazzel hebt.

2 likes

Ik verzamel nog ouder, art deco jaren 20, 30 tot de oorlog ongeveer.
Met de bekende merken kan je er vaak nog wel achter komen of het origineel is.
Maar bij die oudere ? Vaak zitten er ook merkloze tussen, hoe kom je er dan achter of de wijzers of inderdaad dials bijvoorbeeld wel origineel zijn ? Goed kijken inderdaad maar het blijft soms gissen.

1 like

1 like