Waar het beste een specifiek glas bestellen?

Ik ben opzoek naar een specifiek glaasje. Mineraal/hardlex, 30mm diameter, 2mm of net daar onder dik, schuine zijkant, bovenkant plat, onderkant domed. Ik heb al even op ebay gezocht maar zag daar zo snel nog niks dat aan al die eisen voldoet. Waar kan je het beste zo’n specifiek iets zoeken? Liefst ook niet te duur.

Van Druten horlogeglazen?

2 likes

Cousins UK?

https://www.cousinsuk.com/category/acrylic-round-flat-flat-top-watch-glasses

1 like

Dat was ik er vergeten bij te zetten, mineraal glas en geen plexi :sweat_smile: Ik kan helaas ook niet bij cousins bestellen (geen CC)

1 like

Ik heb speciaal voor Cousins een CC genomen :sweat_smile:

Mineraalglaasjes hebben ze ook wel, maar met domed onderkant zie ik zo gauw niet.
https://www.cousinsuk.com/category/mineral-watch-glasses

2 likes

Ik denk dat hier op dit forum vast wel met enige regelmaat bij cousins besteld zal worden; en ik denk dat er ook vast wel iemand is die voor jou een glaasje mee kan bestellen als die juist daar te krijgen is? :man_shrugging:

1 like

Laat maar horen als je wat van Cousins wil hebben.

1 like

Ik heb vd week hier wat besteld.
https://www.hswalsh.com/categories/watch-glasses

Moet je wel even de catalogus van Sternkreuz leren lezen :exploding_head:

Er zijn wel meer aanbieders trouwens als je op Sternkreuz Googlet.

1 like

Bedankt voor het aanbod maar zie dat ze geen vlakke hebben met de onderkant domed. Dat was op ebay ook het probleem :thinking:

1 like

Bedoel je zoiets?

Verkeerde maat, maar als dit het is zullen ze vast ook wel de goede maat ergens hebben?

1 like

Heb je een type nummer? Glas of horloge?

Qua vorm lijkt die goed maar qua dikte dan weer niet.

Ik had graag een origineel glas gekocht maar die zijn helaas niet meer echt te vinden, aftermarket opties zijn er ook niet echt. Het gaat om een lastig glas, een “bonded” glas waar het glas gelijmd zit in een metalen ring. Ik wil eerst eens expirimenteren hoe perfect ik het kan krijgen als ik een nieuw glaasje in de metalen ring lijm. Maar dan moet ik wel een perfect glas hebben om mee te starten.

1 like

Op eBay zie je nog wel eens een advertentie waarbij er keuzes zijn (in het soort glas bijvoorbeeld). Die staat dan met een algemene tekst, maar soms kan je wel eens iets vinden als je op het type nummer (van het glas) zoekt. Ik zou het wel even proberen iig :+1:

EDIT: zoiets bijvoorbeeld:

Ik zoek altijd op ebay of het glaasje er is. Maar de glaasjes die ik wil zijn op heel veel verschillen de Lord-Matic, King- en Grand Seiko’s gebruikt dus veel vraag naar geweest en de voorraad NOS glaasjes zal wel uitgeput zijn helaas.

Ah, da’s jammer inderdaad :slightly_frowning_face:

1 like

Zoek je een Seiko glas en zo ja, welk typenr. ?

300V16GNS0, 300V04GNS0 etc

300V04GNS staat op Ebay.

Ik heb ook een glaasje dat ik maar niet vinden kan. High domed 42mm(of 42,5) diameter, voor een Reign Monarch.

Het merk zelf ook gecontacteerd maar die kunnen hem niet meer maken, want ze hebben geen onderdelen meer ervoor.

Heb alvast alles afgezocht, esslinger, cousins maar nergens te vinden. Origineel is mineraalglas maar plexi zou ik ook goed vinden, zolang ik die watch maar weer terug volledig kan maken.

Had ik hem nu gebarsten door te dragen, zat mooi in mijn horlogedoos toen ik een krak hoorde… vermoedelijk oefende het deksel druk op het glas.

Hulp is welkom, zou je me weten zeggen waar ik het glaasje kan bemachtigen of heb je er eentje… eeuwige roem en dankbaarheid liggen op jou te wachten.

Ik zie inderdaad nu dat er een te koop is. (en een die er in staat als 300v04gns maar dat niet is :smile: ). Maar 80$ + shipping en importkosten is wel erg veel. Dat is meer dan de helft dan de LM waard zou zijn voor alleen t glaasje.