waar het beste horloges shoppen

Beste horlogelui,

Ik ben al enige tijd op jacht naar mijn eerste horloge(s),
Nu zijn de 2 horloges die ik op het oog heb naar mijn weten eigenlijk alleen online te koop. de seiko alpinist SARB017 en de geckota c-01.

Nu wil ik toch ook eerst een aantal horloges in het echt meemaken, aangezien dit de eerste keer is dat ik een horloge koop. Mijn voorkeur gaat uit naar horloges met wat historie (als het kan enigszins waardevast) en geen mode horloges zoals tommy etc. ik heb een budget van ongeveer 400-1000 euro voor het liefst 2 horloges.

waar raden jullie aan om te gaan kijken? voorkeur gaat uit naar Nederland, maar Duitsland kan ook.

Ik ben benieuwd!

Hier in ā€˜de horlogemarktā€™ komen veel horloges met ā€œwat historieā€ voorbij en je koopt dan meestal ook bij een liefhebber. Ook Seiko en Geckota komen daar wel voorbij. Overigens niet gezegd hebbende dat handelaren geen liefhebbers zijn. De meeste wel. :sunglasses:

2 likes

Ik hoef ook niet perse het horloge in de winkel te kopen, wil alleen wel een beetje een indruk krijgen of ik horloges die ik op fotoā€™s zie en leuk vind mij ook in het echt passen/staan

Of Geckota in een winkel te koop is? Dat weet ik niet. Wellicht dat iemand anders daar iets over kan roepen. Seiko kun je zoā€™n beetje op iedere straathoek passen, de Alpinist wellicht wat minder makkelijk maar dat moet ook wel te doen zijn. In Amsterdam zit volgens mij een Seiko winkelā€¦

Succes!

In Amsterdam zit een Seiko Boutique maar ik verwacht dat ze geen SARB017 hebben liggenā€¦ :wink:

1 like

En voor horloges in het algemeen? Hoeft niet perse een seiko of geckota te zijn

Zonder heel het topic te lezen, wat mij betreft @Crownguard

1 like

Ramon (@Crownguard) bedient een iets andere doelgroep volgens mij. Er wordt gezocht naar 2 horloges, totaal budget 400-1000 euro. :wink:
Bij Jaap (@SuperC) wil het voor dat geld vaak wel lukken.

1 like

Hangt van het segment af, iedere stad heeft wel een of meerdere juweliers waar ze merken als Seiko verkopen.

Er zitten veel juweliers in Amsterdam, Maastricht, Antwerpen mocht je in het ā€˜hogereā€™ segment willen shoppen.

1 like

Ik zou een dagje Amsterdam doen: Ace & Dik (of spyer), Amsterdam Vintage Watches, Amsterdam Watch Company, Seiko Boutique, Schaap & Citroen, Bijenkorf, etc.

Dan heb je op een dagje alles gepast: Longines, Tissot, Rolex, Hamilton, Tudor, Nomos, Seiko, Grand Seiko, etc. Snap dat je niet gelijk voor die merken hoeft te gaan, maar geeft je ook wat meer feeling voor wat je wel of niet leuk vindt.

Ik woon in de buurt, dus mocht je een tourguide zoekenā€¦ :joy:

4 likes

Waar woon je?

Want Amsterdam is een dure, stinkende drukke puinzooi. 7,50 per uur parkeren, als je vat wat ik bedoel, en dan mag je over de koppen der fietshurende fotografie-Chinezen en dronken/stoned Britten lopen in de zomer.

Ik zou eens naar Maastricht kijken, daar zitten diverse juweliers. In de tussentijd kun je in de buurt van je eigen stad googlen. Zo zit er in Zwolle een hele fatsoenlijke Oris-verkoper en zijn er in Amstelveen redelijke hoeveelheden Hamilton, Longines, Oris, Seiko en zelfs Roamer te vinden.

Duesseldorf is ook leuk, trouwens. Daar heb je van alles, van een Seiko dealer die zelfs wat GS heeft liggen tot aan de A. Lange en Sohneā€™s en Patekā€™s aan toe.

De Seiko Boutique met GS in Amsterdam is leuk, maar Van Hell in Amersfoort heeft ook GS naast Breitling, Longines, Staudt (!) en Omega.

Opties genoeg.

1 like

Ook wel eens geweest. Echt ook een hele aardige kerel!

1 like