Waar hoort dit?

Was een beetje aan het hobbyen met m’n Seiko 7S26 en toen ging het mis.

Weet iemand waar dat onderdeeltje (staafje) rechts bij hoort? Misschien met een illustratie?

Heb al meerdere uurwerkjes uit elkaar gehaald, maar toen ik hier de module van de automaat losmaakte viel dit staafje weg. En ik zie niet in waar ie thuis hoort. Kan iemand me verder helpen?

Ik heb niet direct een antwoord voor je, maar wel een link welke je zal waarderen. Alle foto’s zijn aanklikbaar. Hij heeft het uurwerk overigens wel een keer in hetzelfde stadium.

http://www.thepurists.com/watch/features/8ohms/7s26/

Is de palveer.
Eerst de veerton plaatsen, dan de palveer, zit tussen het stiftje (op 6u op je foto) en de verhoging van de platine. Dus het puntje of lipje aan het uiteinde van de palveer moet in de grondplaat komen in het gaatje en komt zo te liggen over de veerton. Wanneer je de veertonbrug plaatst moet je de palveer even opzijtrekken zodat de veer naast de brug komt.
Is niet zo evident om dat zomaar onder woorden te brengen zonder het te kunnen tonen.
Laat maar weten indien het niet lukt.
Veelsuc6.

ter illustratie van de uitleg van Freddy, met behulp van een aangepast fotootje van de link van Bidle:

Succes!
Paul

Waarvoor dank Paul, had zo direct geen foto voor handen, moet hier altijd snel gaan en moet hier ook nog wat modereren.

Ach, ik houd ook altijd onderdelen over als ik ergens aan sleutel, die zijn meestal nergens voor nodig, gewoon weggooien die troep :smiley:

Een uurwerk is waarschijnlijk net iets kritischer dan een Ikea-meubel.:wink:

Van opzij gezien:

En voor de compleetheid hier een plaatje van bovenaf (met dank aan Pawl_Buster)

En ik zat maar te denken dat ie er ergens plat ingeschoven moest worden. Hm… weer wat geleerd: vele knikken in een trapsgewijzer stijging duidt mogelijk op een vertikale plaatsing.

Bedankt voor de snelle response allemaal!!

Nog een aanvullend vraagje, ik had al op google gezocht met ‘schematics’ enzo, maar geen foto’s van een gestripte 7s26 kunnen vinden.

Hoe zijn jullie an de foto’s gekomen? ook zelf wezen knutselen?

marnix_moed Schreef:

Nog een aanvullend vraagje, ik had al op google
gezocht met ‘schematics’ enzo, maar geen foto’s
van een gestripte 7s26 kunnen vinden.

Hoe zijn jullie an de foto’s gekomen? ook zelf
wezen knutselen?

De meeste foto’s komen van de link die ik gaf. Heb in de jaren veel horloge geralateerde links verzameld en netjes in categorien bewaard.

Zo kan 't ook ja. Ik kan me alleen vaag herinneren dat ik iets eerder op het internet, in een blad, winkel, etc. eerder heb gezien :stuck_out_tongue: