morning!
heb allerlei onderdelen voor een mod gekocht van de mako 2. linker handen en geen gereedschap doen mij vragen voor een adres waar dit kan? Monsterwatches had ik gevonden, eventueel nog anderen?
dank!
morning!
heb allerlei onderdelen voor een mod gekocht van de mako 2. linker handen en geen gereedschap doen mij vragen voor een adres waar dit kan? Monsterwatches had ik gevonden, eventueel nog anderen?
dank!
Gewoon aan beginnen. Iedereen heeft het moeten leren.
Voor je het weet heb je de smaak te pakken.
Mijn eerste klus was een andere kleur datewheel plaatsen. Viel best mee.
Gewoon veel lezen en filmpjes kijken op YouTube.
Hangt ook een beetje ervan af wat je allemaal wilt vervangen/modden. Sommige klusjes zijn simpel en andere klusjes wat lastiger.
Zoals hierboven al gezegd: Gewoon doen en youtube is je grote vriend
ik ben echt niet ok met gereedschap… de plaat/ chapter ring, insert en glas moet worden vervangen…
Er meld zich vast wel iemand die je wil helpen.
Zelf doe ik het niet voor anderen omdat ik geen uurwerken of spullen van een ander om zeep wil helpen
Ik ook niet
What he said
Als ik diegene ken, hij/zij in de buurt woont en wel het risico durft te lopen dat ik per ongeluk iets sloop dan durf ik het nog wel eens aan.
Nog net geen disclaimer die getekend moet worden, naar het scheelt niet veel
@seelb Ik heb de nodige ervaring met het modden van horloges, voornamelijk Seiko. Wil je best uit de brand helpen hoor, Orient lukt me vast ook wel
Tip:
Kijk wat video’s op youtube, koop wat gereedschap en koop op ebay wat oude uurwerkjes (liefst defect).
Ga gewoon daarmee aan de bak. Je krijgt aardig wat dingen vlot in de vingers. Op een gegeven moment durf je zo’n mod ook wel aan.
Je kan ook best langs een horlogemaker.
Die kan dit zonder problemen voor je doen.
beetje rondgebeld in de buurt van Haarlem maar geen succes. Ik geloof dat ik een aardig forumlid heb gevonden die het kan!