Waar is de Ingenieur gebleven?

We zien de ingenieur niet meer!

Welke ingenieur?!

Nou, deze ingenieur!

Oh, die

Ja die ja!!

Is er een smet op het imago of iets?

Geen idee!!

Zal hij in prijs gaan droppen? :thinking:

6 likes

Prachtig horloge maar zelf nooit gehad.
Staat er al tijden eentje te koop hier en geen idee waarom deze open blijft staan.
Prijs is volgens mij wel okay :thinking:

4 likes

Deze bedoel je?

Deze stijgt volgens mij alleen maar in waarde. In mijn ogen is de 3227 de meest geslaagde versie.

7 likes

Ja, dus men wil er ook nog van af.

De rand in de er in de wijzerplaat zit, doet het voor mij niet. Zonder die rand is hij veel mooier.

Ik vind de 3239 een van de mooiste horloges maar €3500+ voor een gebruikt horloge met 2892 uurwerk gaat er bij mij niet in.

3 likes

Thats what I thought :grin:

1 like

Ik kan me er iets bij voorstellen dat de populariteit keldert, omdat IWC relatief hoge prijzen vraagt voor hun horloges, welke meestal voorzien zijn van uurwerken uit de stal van ETA. Persoonlijk vind ik IWC behoren tot de meest overpriced merken in de horlogerie.

3 likes

Ik heb de witte. Merk toch dat mijn andere horloges vaak de voorkeur krijgen. Kan het echter nog niet over mn hart verkrijgen hem weg te doen.

5 likes

Ze zijn druk bezig met het ontwikkelen en monteren van eigen uurwerken die als vervanging voor de ETA en latere met Sellita.

Maar wat is er toch mis met ETA? Is een massa product [ geweest ] en nu alleen nog voorbehouden aan merken uit de Swatch Group.

Kan me wel enigszins voorstellen dat de hoge prijs een punt is, maar liever een mooi product met een goed werkend aangepast ETA uurwerk dan een minder goed functionerend in-house uurwerk [ zie je bij sommige fabrikanten nu gebeuren > bij IWC nog niet gemerkt! ]. Aan de buitenzijde is het uurwerk niet zichtbaar en wel het design, afwerking en natuurlijk de gangnauwkeurigheid.

Volgens mij ben je nog niet zo oud, toch? Dit is echt een grote misvatting en gebaseerd op 15 jaar geleden. De meeste modellen van IWC zijn inmiddels voorzien van manufactuur uurwerken. En als je ziet wat voor werk er in 1 horloge gaat zitten, dan vind je ze zeker niet meer overpriced. Duur? Jazeker… maar overpriced?

Voor mij een van de meer bereikbare Genta designs (even los van connies en UG) en staat al een tijd op m’n lijstje om ooit eens te proberen, maar op een of andere manier komt het er nooit van… Op het moment zelfs naar een soort van Genta hommage aan t kijken…

3 likes

Dat is niet de laatste pure ingenieur die er gemaakt is. Dat is die van @tijdig hierboven namelijk. Die heb ik in het verleden weleens overwogen te kopen. Echter vanwege het formaat niet gedaan.

Bij mij wil het er niet in dat een plakmerk als Smiths voor 450 ballen en horloge maakt wat plenty anti magnetisch is met vergelijkbare specs en ook een ETA of sellita werkje er in, terwijl deze voor dat geld aangeboden worden.

Hoe dan? Dat ding is ook drie keer duurder dan de waarde.

2 likes

Meer werk dan in een ander kwalitatief uitstekend horloge (of zelfs meer dan in een topgrade replica)…?

Zomaar een voorbeeldje, waar zit hier het +/- €4000,- verschil…?

3 likes

Mee eens. Deze ook gehad en idd de laatste “echte” Ingenieur. Toch weggedaan omdat ie ondanks de 40mm heel groot droeg door de hoge kast…

Bizar eigenlijk als je de lijstjes bekijkt. Mooie vergelijking.

Het is ongeveer 3000 zie ik trouwens staan. Oooooh dan valt het wel mee.

1 like

Een echte Ingenieur is dan ook uitgerust met een manufactuur met pellaton

Vermelde prijzen zijn ex btw. De IWC is retail €4700 en de Stowa €990…:wink:

1 like

Oh nee, ex btw… retail 4700 vs 999 heb ik net opgezocht. Dus wel 4000. Excuses.

2 likes