Waar is Maurice Lacroix?

Tja. Zo zie ik het niet echt
Maar meningen verschillen

2 likes

Een kwart is vrij gechargeerd, maar meer dan 50% moet in sommige gevallen lukken inderdaad.

Maar Longines, Montblancā€™s, Breitlings en zelfs JLCā€™s vind je in de grijze handel ook met best wat voordeel. Dus het verschijnsel an sich is niet per se iets waar alleen ML last van heeft.

Klopt helemaal, maar helaas klopt dit ook voor zoveel grotere en meer bekende merken, voor zovele mensen.

Hoeveel modellen van IWC, Panerai, JLC, AP, Rolex, enz vind ik mooi, maar weet ik dat ik het bedrag gewoon te hoog vind voor wat ze uiteindelijk zijn? Bieden deze dan betere kwaliteit, uiteraard wel, maar ik zou wel met de lotto moeten winnen om bijvb 10.000 ā‚¬ ervoor te willen betalen, wetende dat ik ze wellicht op zā€™n minst 8000 ā‚¬ teveel heb betaald. Dat is nu eenmaal de realiteit. Net als voor zoveel luxeprodukten.

Zelf volg ik Maurice Lacroix niet kort op omdat het mā€™n pad nu eenmaal minder kruist. Ik sta er wel voor open maar als, zoals eerder vermeld hier, hun prijsbeleid enkel voor marketing redenen de hoogte in gaat zullen ze mijn openheid voor hun werken steeds meer gaan verliezen, en dit geld voor vele anderen vrees ik.

Het object is maar zoveel waard als de zot ervoor wil betalen. Dankzij de vele zotten op deze planeet hebben sommige merken al serieus veel geld verdiend, met een prestigieus lachje in hun vuistjeā€¦ En dit staat dikwijls helemaal los van de kwaliteit van de ambacht en de aangeboden kwaliteit. Maar goed, we zijn allemaal wel al eens graag zot natuurlijk :slight_smile:

Welk werken je ook mooi vind, de aankoop moet wel ergens te rechtvaardigen zijn. Wat Maurice Lacroix betreft kregen andere merken en modellen steeds mā€™n voorkeur mbt de prijs/kwaliteit/interesse. Dit gezegd zijn, ze hebben wel een aantal mooie modellen.

1 like

Door mijn ā€œmaagdelijkheidā€ in de horlogewereld was dit dus inderdaad niet bekend bij mijā€¦ (wat betreft de mogelijk te hoge prijzen)
Mijn vorige aanschaf was in 2009 en nu dus 4 dagen geleden pas weer, dus mijn koopwoede is wel aanzienlijk minder dan vele hierā€¦(totdat ik lid van dit forum werd in elk gevalšŸ˜…)
Hoe waardevast een horloge is heeft tot mij denk ik niet zoveel betrekking. Ik zie een horloge als HET (enige) mannensieraad en iedere aanschaf is gedaan met een bepaald gevoel erbij waardoor ik mijzelf ook geen afstand zie doen van welke dan ook.

1 like

Ach, vind je het mooi en kan je situatie/portefeuille het toelaten, twijfel dan niet. Een mens moet zichzelf plezieren bij momenten, en dat maakt iedere theorie of beredenering erachter eigenlijk totaal onbelangrijk.

Trouwens als je 1 horloge koopt om de 10 jaar mag je alleens wat gekker doen lijkt me :slight_smile:
Koop je een Maurice Lacroix, dan koop je zowieso geen bagger.

1 like

Ik vind ML zeker wel mooie en chique horloges maken, maar de prijzen (en afschrijving) houden me tegen. Kom ik er een tegen die het gewoon heeft voor mij, en ik denk die nooit te hoeven verkopen, zou ik het wel doen.

1 like