Zoals ik al eerder aangaf ben ik pas sinds een paar dagen lid van dit fantastische forum (wat mijn passie voor horloges in een absolute stroomversnelling heeft gebracht).
Wat mij nu opvalt/ verbaasd is dat Maurice Lacroix hier vrijwel niet voorbij komt op het forum en nu ben ik toch wel benieuwd waar dit aan kan liggen…
Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van het merk en aangezien ik de term holy grail nu een paar keer voorbij heb zien komen post ik hier een foto bij wat denk ik wel MIJN holy grail is! (Niet in mijn bezit helaas)
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen/ ervaring.
Mvg en via deze weg alvast een fantastisch uiteinde,
Haha ja die had ik ook gevonden…
Het valt mij alleen op dat het niet een merk is die hier veel de Revu passeert. Was benieuwd of dit een reden heeft waar ik niet van af weet.
Wellicht komt het door enkele ontwerpen die wel erg geïnspireerd zijn op de bekende modellen van de grote merken. En het gemis van historie. En de flinke kortingen die worden geboden icm de flinke afschrijving…
Komt door die duizenden Seiko-fans hier @Sand. Ik snap t ook niet ;-). Had ooit dit pracht-exemplaar in mijn bezit. Fijn horloge maar raakte m aan de straatstenen niet kwijt. Wat mij betreft een ondergewaardeerd merk. MLC probeert het imago op te poetsen door de prijzen te laten stijgen, maar volgens mij slaan ze de plank daarmee mis. Hadden gewoon op de oude voet door moeten gaan. In hun prijsklasse waren ze uitstekend. Nu prijzen ze zichzelf uit de markt. Teveel concurrenties van andere gevestigde merken
Ik heb ook een ML gehad en dat was een mooi klokkie. Probleem is een beetje de merkbeleving en positionering denk ik. Merk wordt hoger in de markt gepositioneerd en geprijsd dan wat de consument het waard vind.
ML heb ik altijd als een dorpsjuweliers merk beschouwd, net als Raymond Weil. Zwitsers voor beginners zeg maar. Ongetwijfeld goede horloges, maar geen beleving erbij.
Maurice Lacroix heeft weinig betekent voor de horlogerie en heeft niet echt iconen. Als men aan Maurice Lacroix denkt schiet er niet bepaald een model de gedachte binnen. Resell value is ook belabberd.
Daar zal wel iets in zitten inderdaad, maar er moet toch meer achter zitten. Steinhart komt hier vaker voorbij dan ML… ik bedoel maar .
De manier waarop ze zich in de markt zetten: torenhoge adviesprijzen en voor een fractie daarvan aan de grijze markt leveren is wel echt een dingetje denk ik. Dat geeft niet echt het gevoel een luxe-artikel in handen te hebben. En je zal maar een Pontos voor €3000 of meer bij een AD hebben gekocht en die vervolgens veelvuldig voor een kwart op Ebay voorbij zien komen. Dan koop je geen tweede meer .
Wat mij betreft ten onrechte vaak over het hoofd gezien, gezien de prima kwaliteit en afwerking van veel modellen. Ik vind het eigenlijk wel prima zo: veel horloge voor het geld voor wie zich niet zo druk maakt over restwaarde en niet perse een premiummerk om de pols wilt.