Maurice Lacroix only

Ik kwam nog geen topic tegen waarin wij onze Maurice Lacroix horloges kunnen delen, dus hierbij. Ik ben erg benieuwd welke modellen in de verschillende collecties zijn te vinden.

Ik trap af met mijn eerste aanschaf die nog steeds aardig wat draagtijd krijgt en waardoor ik ongeveer een jaar geleden geïnfecteerd ben geraakt met het horlogevirus, de Maurice Lacroix Les Classiques Chronograph:

15 likes

Ik zie Maurice Lacroix de laatste tijd steeds vaker voorbij komen. Laatst sprak ik nog iemand die handelde in ML. Eigenlijk ken ik het merk nog niet goed.

ML is volgens mij ook een vrij “jong” Zwitsers horlogemerk en heeft de laatste jaren wat
problemen met het zichzelf positioneren in het gewenste hogere segment horloges.

Naar mijn mening maken ze mooie horloges met een prachtige afwerking en dito uitstraling zoals de pontons diver, chrono en de masterpiece collection die wegens de bovengenoemde problemen soms nog voor een mooi prijsje te vinden zijn. Nog even een plaatje van het internet.

6 likes

Deze vorige week van een forumlid overgenomen, schitterend mooie panda!:heart_eyes:

erg fijn horloge, draagt erg comfortabel. Misschien binnenkort eens kijken naar een stalen band voor de zomer

10 likes

Draag hem niet meer, maar dit was wel mijn eerste serieuze horloge
(Staat nu in het blauw overigens)

2 likes

9dbe3d712c02ceee00f208ecbc2fdb9515abda0e_1_669x499

Ruige Pontos S vergezeld door het gedistingeerde nichtje. Mooi Stel vind ik.

13 likes

Oudje… quartz

4 likes

Voor mij toch wel 1 van DE verrassingen van het afgelopen jaar

14 likes

16 likes

Dit topic ga ik echt volgen!! :stuck_out_tongue:
Maurice Lacroix maakt prachtige horloges, vooral de Pontos chronograph en reserve de marche vind ik schitterend :kissing_heart:.

1 like

Dit is die van mij! De les classiques day date,

3 likes

De masterpiece collectie heeft erg leuke en originele ontwerpen. Alleen jammer dat het formaat vaak veel te groot is voor horloges die meer richting dress gaan.

Wat is die Pontos ook prachtig zeg. Dit zijn overigens precies de twee horloges waartussen ik twijfel en waarvan er zeker één gaat komen.

2x Miros, met totaal verschillende looks. Een Coussin

En een Diver

2 likes

Prachtig merk met veel kwaliteit 'in house’:grin: Voorheen een pontos chrono gehad die me erg goed beviel en thans een Masterpiece. Prachtige afwerking en ondanks het forse formaat erg draagbaar door de korte lugs

8 likes

15 likes

Zie 'm al een paar keer voorbij komen, dus kan niet achterblijven ML Ponto S Diver.

7 likes

Hierbij een foto van mijn trouwe Maurice Lacroix. Gekocht in 2000 om een nieuwe baan te vieren. Inmiddels krijgt het horloge geen polstijd meer maar gaat ook nooit meer weg. Na al die jaren vind ik hem nog steeds mooi…

9 likes

Tijd voor een zelfreflectie (in de Ponto S :-))

10 likes

10 likes