Hoi, zoals ik bij kennismakingspost al aangaf heb ik een Tissot Touch II.
Vanwege mijn ervaringen zit ik wat rond te snuffelen en tot mijn stijgende verbazing blijken mijn ervaringen helemaal niet uniek. Wat bizar. En ik vraag mij af: waar zijn ze daar bij Tissot toch mee bezig?
Kort relaas:
Ik breng een goed werkende T Touch (1gen)weg voor batterijvervanging. Niet de eerste keer. Dus ik ben voorbereid op de kosten…
Na 3 weken telefoon: “ wij mogen u inruilvoorstel doen, en Touch II voor €225”
Ik: Nou nee, dank u vriendelijk, ben gehecht aan het klokje.
Horloge ophalen, thuis, hé… doet niks… maar weer terug!
“Vervelend We sturen m terug naar Tissot…”
Week later: “ Helaas, kan niet gemaakt. We hebben u een inruil aangeboden”
Ja maar daarbij vertelde u niet dat er een defect was! Hoe doen we dat met €85,- battterijkosten?
Lang verhaal kort, we hebben een schikking gevonden over de kosten en ik alsnog tegen gereduceerde prijs een Touch II.
En ze leefden nog lang en gelukkig? Nee.
Na twee jaar: display uitgevallen… nu ja, batterij zal leeg zijn. Helaas. Ik weet wat t kost.
Na 3 weken telefoon: “ uw tissot kan niet waterdicht gemaakt worden. We kunnen tegen gereduceerde prijs een nieuw aanbieden of er moet een nieuw binnenwerk in a 225,-
Nou breekt mijn klomp! Niet weer! Nee bedankt zeg. Geeft u mijn horloge maar terug. “ ok, maar dan is ie niet waterdicht!”
Lang verhaal kort, ik heb een klokje met nieuwe batterij dat geregeld uitvalt. Ik vermoed dat het alles te maken heeft met handen wassen en niet waterdicht zijn. Wanneer ik de moeite van opnieuw instellen neem kan het dagen goed gaan!
Vandaag video’s bekeken over zelf O-ring reinigen, en invetten.
Het vet is besteld en ik ga het gewoon proberen!
Want ik blijf het een gaaf horloge vinden. Maar dan wel om outdoor te kunnen dragen.
Ik zal laten weten of het mij lukt. Maar wat een rare toestand bij Tissot…
Rond de kerstdagen had ik tijd over om een soortgelijk relaas naar klantenservice.ch te sturen. Maar daar hebben ze denk ik wat achterstand want nog geen antwoord.
Poe dan niet best !
Je zo eens bij Wesseling en Vreeker langs kunnen gaan.
Ik breng daar al mijn horloges en heb hele goede eerlijke ervaring.
Maar als hij naar Tissot moet dan weet ik het ook niet.
Het is toch te zot met Tissot!
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je 1e gen t touch is, volgens mij rond de eeuwwisseling voor t eerst geïntroduceerd dacht ik?
Maar vind t wel apart dat je dit tot twee keer toe overkomt. Tissot maakt dus geen horloges die 30 jaar per model mee zouden moeten kunnen…
Of ze doen t gewoon express. Je min of meer een nieuwe model door de strot douwen voor meer winst onder t motto niet meer te maken… Ik denk dit laatste helaas…
Nou, opvallend is dus dat veel bezitters het over dergelijke aanbiedingen hebben. Het komt dus veel voor. Dat een 1th gen. Niet meer gerepareerd kan worden is op enig moment te begrijpen. Dan snap ik een dergelijke actie en die is zelfs netjes te noemen.
Maar A) ik had geen enkele reden om aan te nemen dat mijn 1th gen defect zou zijn en B) dat er bij de allereerste batterijwissel van Touch II weer een aanbod volgde vind ik mal.
Nog maller is dat de klokje gewoon werkt. Zolang ik m bij de kraan uit de buurt hou.
Die eerste generatie is inderdaad niet meer te repareren en krijg je een ruilvoorstel voor het nieuwe model.
Vrijwel niemand neemt een T-touch aan ter reparatie sinds je daar speciaal duur gereedschap voor aan moet schaffen en die haast nooit gebruikt.
Dus deze worden eigenlijk altijd naar Tissot doorgestuurd als er meer moet gebeuren dan batterij en waterdicht.
T-Touch ken ik niet, maar leuk kan je dat niet noemen. Een ontwerpfout kan natuurlijk altijd voorkomen, maar je zou minstens een goede service moeten kunnen verwachten.
Mjn ervaring met Tissot is verder heel positief. Intussen heb ik een oudje van 1963 in huis die het nog steeds goed doet
Weet je, tien jaar geleden ben ik hevig aan het twijfelen geweest over een Tissot T-touch van de eerste generatie en een Citizen Promaster Sky. Ik zou bloedsacherijnig worden van dit verhaal, want het is natuurlijk onzin dat na 10 jaar een simpele pakking en batterij niet meer vervangen kunnen worden. Of de uurwerkjes zijn zo breekbaar dat die stuk gaan, wat niet best is. Kortom: Ik hoop voor je dat het goed komt met je pakkingen en het vet.
Maar intussen ben ik blij dat ik destijds dit heb gedaan:
Helaas heb ik dezelfde soort ervaring met de (ex)vrienden van Tissot.
Ook mijn Touch I werd opgestuurd voor een nieuwe batterij en ik heb hem nooit meer terug gezien. Er kwam wel een aanbieding met een vervangend model. Mijn Touch I had echter een mooie egale zwarte wijzerplaat, het vervangende Touch II exemplaar, dat door Tissot werd opgestuurd een met een zwarte bewerkte wijzerplaat (het leek wel geribbeld), een stuk minder in mijn ogen.
Dus terug gestuurd naar Tissot, want als ik dan verplicht een andere moet aanschaffen, dan graag eentje naar mijn smaak. Er was echter geen keuze mogelijk, ze waren niet te vermurwen om een ander voorstel te doen, u had een zwarte wijzerplaat, dus de vervangende wordt ook een (hoewel dus compleet andere) zwarte.
Gelukkig was het met de AD op te lossen, maar de stugge arrogante houding van Tissot heeft ervoor gezorgd dat ik nooit meer een horloge van hen gekocht heb.