Waar is watch valley

Hey hallo,

Ik ga zaterdag met vakantie naar zwitserland.
En was van plan om naar de fabrieken te gaan. Zoals rolex en dergelijke. Gewoon ff langs rijden.
Maar waar staan ze? Ik zie steeds Le Sentier staan, maar weet dat niet zeker.
Weet iemand het?

Gr leon

Dan moet je naar Vallee de joux. Rondom Geneve zit overigens genoeg.

ROLEX, here you go…

Zo’n 20 km links boven Neuchatel ligt La Chaux- de Fonds en daar weer enige km onder ligt Le Locle. In deze 2 plaatsen zijn diverse horlogefabrikanten gevestigd.
O.a. tissot, montblanc, zenith, tag heur enz. Zeer aan te bevelen om daar eens te kijken. In Geneve is in het centrum een straat, weet de naam even zo niet, waar alle belangrijke merken hun eigen winkels hebben. Je kijkt je ogen uit. Geweldig voor een horloge gek :smiley:
Vorig jaar geweest, en zeer aan te bevelen. Rolex zit in Biel volgens mij.

Groet
Orisfan

Oke, naar die straat ga ik zeker nog even op zoek.
Ik ga in ieder geval naar Le Sentier, daar is mijn favo merk.
Jaeger LeCoultre. Dat wil ik in ieder geval zien.
Maar die straat is ook top.

Omega zit in Biel, Rolex niet dacht ik.

Wat ik me afvroeg is of de prijzen daar gelijk zijn of juist lager dan in Nederland of de rest van de wereld?

Rolex zit in Bienne, tenminste de fabrikage van uurwerken. Kasten, wijzerplaten en banden worden in Genève gemaakt. Binnenkomen voor een kijkje schijnt vrijwel onmogelijk te zijn.

Groeten,

Martin

Haha, daar ga ik ook niet van uit dat ik binnen mag komen. Zal wel zo’n beetje Fort-Knox zijn denk ik.
Gewoon de inmense gebouwen vind ik al voldoende.
Maar ik dacht dat er in een dal al die mega merken zaten.
Zoals rolex, omega, patek philippe, Audermars Piquet en Jaeger LeCoultre.
Maar dat blijkt dus niet zo te zijn merk ik wel.

De prijzen zijn daar (ongeveer) hetzelfde.
2 jaar geleden in de winkel van Nomos in Glashutte waren de prijzen hetzelfde als in de normale winkel.
Dit is bewust zo om hun dealers niet te beconcureren.

Groet

Het Omega museum in Bienne/ Biel is wel een bezoek waard!

hcptdg Schreef:

Omega zit in Biel, Rolex niet dacht ik.

Hoofdkwartier van Rolex zit in Geneve. Rolex zit daarnaast met een fabriek in Biel.

Rolex SA Manufacture des Montres
David-Moning-Strasse 9
2504 Biel/Bienne, Schweiz
032 339 44 44

Omega zit inderdaad ook in Biel.

MartinB Schreef:

Rolex zit in Bienne, tenminste de fabrikage van
uurwerken. Kasten, wijzerplaten en banden worden
in Genève gemaakt. Binnenkomen voor een kijkje
schijnt vrijwel onmogelijk te zijn.

Groeten,

Martin

Klopt, ik weet maar van 1 persoon die er rondgeleid is. Dat was iemand met echt goede connecties. Zelfs James Dowling schijnt er simpelweg niet in te komen.

Genève is btw. het Rolex hoofdkwartier.

Le Sentier is tamelijk afgelegen. Het lijkt me niet de moeite waard om erheen te rijden alleen om een paar fabrieksgebouwen te zien.
Maar als je van wandelen in de natuur houdt is het zeker de moeite waard.
Ik heb in april in Le Sentier een beginners cursus van één dag gedaan en een maand later heeft een vriend van me daar zijn bruiloftfeest gehouden, daarom ken ik die omgeving een (heel klein) beetje.

Het Omega museum in Biel is zeker de moeite waard. Toegang is gratis en de laatste keer dat ik er was lagen er wat tijdschriften en ander ongebundeld oud papier om mee te nemen. Aan de overkant van de straat ligt de fabriek.

En als je bij toeval in Interlaken bent, ga dan ff in de twee winkels van Kirchhofer kijken. Daar vind je een gigantische collectie van ik weet niet welke merken allemaal. (in ieder geval Jaeger, Omega, Breitling, Patek, IWC, Hublot enz.)
Ze hebben al zoveel overvallers in de zaak gehad, dat je wel ff moet aanbellen en de bewaker vriendelijk aankijken voor je binnen kan.

In Bern zijn veel horlogewinkels (o.a. een Omega shop) maar geen bij wie ik koop.
Mooie vintage dingen zie je vaak in de etalage van Otto Scherer aan de Kramgasse 26. Maar voor mijn smaak te duur.
Ook bij Uhrsachen, maar die verbouwt momenteel en is gesloten.

En als je van te voren reserveert kun je de Zytglogge van binnen bekijken en het oude uurwerk in werking zien (De gewichten zijn uit steen, wegen 400 kg en moeten elke dag omhoog gehesen worden)

Prettige reis en veel plezier in Zwitserland