Waar je horloge's opbergen

Hallo allemaal,

ik heb sinds de afgelopen Rikketik een hele mooie houten opbergkist. Alleen kan ik er geen geshikte plek voor vinden in mijn kmer.

Onder mijn bed, maar dat is zo stoffig (okay, zitten in een doos… maar toch), op het buro onder de lamp (kan dus erg warm worden als die lamp aanstaat), of naast het raam, waar hij nu dus staat, maar ook wel deels op de tocht en als het regent kan er vocht doordringen misschien. Of ben ik nu te voorzichtig en kan die gwoon overal geplaatst worden?

Ik hoor het graag eventje. :slight_smile:

Misschien volgende keer eerst even bekijken hoe groot de lade van je nachtkastje is? Of heb je echt het luze probleem van 10-tallen horloges die je wil opbergen…?

In mijn kastjes past hij niet, dat heb ik al geprobeerd! :smiley:

Heb een kistje voor 6 horloge’s, best breed, hoogte valt mee.

Ja en dan zeggen ze dat er ergere dingen zijn op de wereld, maar dat is dus niet zo :slight_smile: Laten we een Nationale hulpactie opstarten om voor JW een grotere woning te kopen :slight_smile: Stort uw bijdrage zo lang maar vast op mijn rekening :slight_smile:

hans

Hmm, blijkbaar is mijn vraag niet helemaal duidelijk, nogmaals kort en bondig dan:

wat is de beste plek om je horloge(doos) op te bergen en hem zo te beschermen tegen eventuele vochtschade, stofdeeltjes die in de horloge’s kunnen komen etc.

Gewoon in de kast tussen alle andere spulletjes, of bijv. naast je bed (lekker stoffig dus…)

Moet je ook niet een beetje rekening houden met een bezoek van het inbrekersgilde?
Hoe mooi die opberdozen ook zijn een mooie verborgen safe vind ik de beste plek

Waarvoor denk je dat die opbergdoos is??

Voor de stof mischien? Lijkt me niet dat je een opberdoos hebt met gaten erin. Gewoon mooi in je kluis stoppen als je bang bent voor inbrekers.

Ik heb geen kluis.

Jaap-Wim Schreef:

Ik heb geen kluis.

Ik zou zeggen: de horlogeliefhebbert ken gewoon niet zonder :slight_smile:

Ik heb ook een horlogedoos die is van MDF dat is hout dat niet werkt dus hij kan goed tegen warmte voor een lamp hoef ik dus niet bang te zijn.
Ik weet niet wat voor hout jouw kistje is maar als het ook MDF is en hij zit goed in de lak / verf zou ik me geen zorgen maken en gewoon op een mooie plek zetten waar je hem goed kan zien.
Ik neem aan als je hem bij het raam zet en het regent dat die niet kletsnat wordt want een paar druppeltjes is niet erg.Trouwens je moet dan wel weer op passen met waterkringetjes.

Ik vind een kluis is de ideale plaats.
gr.

Yuen Tai

Een kluis zal denk ik niets voor mij zijn, ik heb dan immers ook niet gezegd dat ik bang ben voor inbrekers dus voor mij hoeft het niet zo nodig. Heb ook nogniet voor duizenden euro’s an horloge’s liggen, dat scheelt natuurlijk ook weer. :slight_smile:

En Peter, ik heb zo’n doos als deze:

Aufklappbare Luxus-Uhrenbox mit Einsatz für 6 Uhren
Verschließbar durch einem Edelstahl-Druckknopfschloss
Aufklappbarer Deckel mit Edelstahl Scharnieren
herausnehmbare Kissen 60 mm breit
Zum Schutz ist der Boden der Box mit Filz belegt
Maße: Breite 28,50cm, Tiefe 24,50 cm, Höhe 9,00 cm

Er staat geloof ik verder niet bij of het volledig hout is of MDF.

Ik stop mijn verzameling safe weg :wink:
Alleen met die dozen/kisten waar de horloges in horen zit je kluis zo vol. Zijn er misschien ook zakjes (stevige zachte stof) te koop waar je horloges in kunt stoppen zodat ze niet beschadigen in de kluis?
Ik gebruik nu washandjes :D, maar dat is het toch net niet.

Is ook MDF Jaap Wim die nerven hebbeb ze er kunstmatig ingemaakt.
Maak je geen zorgen zet hem neer waar jij wil.

Jaap-Wim

Is het misschien een idee om een los fraai plankje van hout of glas “blind” aan een de muur
te maken waarop dan jouw doos kan staan?

Heb ook een doos (10 inh.) tijdens de rikketik aangeschaft, helaas sluit deze niet goed met alle horloges er in :(,
waarschijnlijk te dikke klokken.

Zet overigens zelf altijd de doos compleet in de kluis. Tevens zit mijn huis vol met alarmgevers voor als
de dames of heren van de bond van interieurverwijderaars hun certificaat bij mij willen toetsen.

gr

Loek

Loek Schreef:

Jaap-Wim

Is het misschien een idee om een los fraai plankje
van hout of glas “blind” aan een de muur
te maken waarop dan jouw doos kan staan?

Heb ook een doos (10 inh.) tijdens de rikketik
aangeschaft, helaas sluit deze niet goed met alle
horloges er in ,
waarschijnlijk te dikke klokken.

Zet overigens zelf altijd de doos compleet in de
kluis. Tevens zit mijn huis vol met alarmgevers
voor als
de dames of heren van de bond van
interieurverwijderaars hun certificaat bij mij
willen toetsen.

gr

Loek

Heb een soortgelijk probleempje: mag mijn Breitlings NIET op de buitenste plaatsen steken of het doosje sluit ook niet goed. Gewoon ff tsjekken wat waar mot :wink:

dank je wel

helpt wel iets

gr

Loek Schreef:

Zet overigens zelf altijd de doos compleet in de
kluis. Tevens zit mijn huis vol met alarmgevers
voor als
de dames of heren van de bond van
interieurverwijderaars hun certificaat bij mij
willen toetsen.

:smiley: