Waar kan ik meer informatie vinden over deze dames Eterna?

Ik dacht een leuke dames handwindertje gevonden te hebben, blijkt het toch een quartz te zijn. Het is niet anders, gelukkig zijn kast en band wel 18k, maar dat terzijde.
Waar zou ik kunnen vinden wat voor een uurwerkje het is? De leeftijd? En of hiervoor nog batterijen te koop zijn? Ben wel benieuwd of het uurwerkje nog loopt na al die jaren bij moeders in de la.

Als je die batterij eruit haalt kan je gewoon Googlen naar t type

2 likes

Uurwerk is een Ronda 10xx serie zo te zien 1042

1 like

Ik zal thuis eens kijken idd, had mijn setje niet mee genomen.

Denk dat er oorspronkelijk een mechanisch uurwerk heeft ingezeten en dat deze ooit vervangen is.

3 likes

Nu je het zegt, klinkt dat wel logisch. Want het zou van haar moeder (mijn oma) zijn geweest, daarom vond ik de quartz zo vreemd, maar goed als het ooit vervangen is zou het wel weer kunnen. Jammer dat ik het niet meer kan vragen.

Aan oma of aan moeders (of beide?)

Het vervangen lijkt logisch. Als je pech hebt zit het vastgeplakt aan de plaat… dan kan je het maar beter zo laten ook denk ik.

helaas, al is moeders er nog wel, maar op dit soort vragen krijg je geen antwoord meer.

Zo ziet het er wel uit, dus ik denk dat ik het batterijtje vervang, en als het loopt kan zij het nog even dragen en anders gaat de batterij er weer uit, en kan zij hem als sieraad nog dragen.

1 like

Wijzer pootjes zijn afgeknipt en weggehaald….ik vrees dat je gelijk hebt.

2 likes