Hi, heb zelf nu een aantal horloge’s in mijn bezit waaronder een Tissot Quartz en Rado Open Heart Automatic. Nu ik steeds meer van horloge’s ga houden en de prijsklasse ook omhoog gaat (dure hobby wel) vraag ik mij af wat de ervaringen zijn met eventuele andere fora? of online plekken waar ik veilig mooie horloges zou kunnen vinden? of juist waar ik niet moet zijn (als waarschuwing
Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie, ook al is het geen voorstel -topic.
Voor wat betreft de vraag; er zijn legio mogelijkheden om veilig aan mooie horloges te geraken.
Mijn ervaringen online beperkt zich tot enkele aankopen via dit forum.
Verdere aankopen hebben allemaal in fysieke winkels plaatsgevonden. Wat mij betreft de ideale mogelijkheid, om het horloge te ervaren en ideeën en inspiratie op te doen.
Een beetje winkelier zou jou nog kunnen verrassen met opties waar je niet eerder aan hebt gedacht.
Tenzij je natuurlijk exact weet welk model je wilt kopen, dan zou een online aankoop natuurlijk tot de mogelijkheden kunnen behoren. Daar zijn diverse digitale locaties voor, die hier, als je een beetje meeleest, regelmatig worden besproken.
Dus mijn beste tips voor dit moment: lees lekker mee op het forum, stel eens een vraag aan deze of gene, verdiep je in het één en ander en ga met wat regelmaat op pad om eens bij de diverse winkeliers te bekijken wat het aanbod is en wat jou aanspreekt. Wees direct open en eerlijk over het doel van het bezoek (oriëntatie) om geen directe verwachtingen te creëren maar om jezelf ook geen (gevoelsmatige) verplichtingen op te leggen.
Een mooie reis toegewenst en we zien de resultaten (ook van de afgelegde paden, bij voorkeur in foto’s) graag tegemoet!
Thanks voor je reply, mening en advies. De klassieke winkel ervaring is online inderdaad lastig te vinden. Zal zeker meelezen en kijken hierbij mijn laatste aanwinst, erg blij mee.
Er zijn talloze ervaringen-topics hier op het forum te vinden. Sowieso is natuurlijk de website van forum genoten zoals @Tokes en @anon34385602 een aanrader en zo nog een aantal