Waar kan ik Omega springbars kopen?

Sinds kort ben ik mijn Speedmaster Professional weer op de stalen band gaan dragen. Ik heb echter niet de juiste springbars. Ik weet dat met de originele Omega springbars de endlinks van de band netter aansluiten bij de kast. Daarnaast zijn het gewoon kwalitatief goede springbars. Voor de stalen band is het aangeraden type springbar 068ST2207 te gebruiken. De aanschaf daarvan blijkt echter verdraaid moeilijk.

Bij een lokale AD vragen ze in totaal 40 euro voor een setje van twee springbars. Die moeten ze dan ook nog eens bestellen en daar gaat blijkbaar redelijk wat tijd overheen. Op ebay zijn ze dan nog beter te doen, maar daar heb je weer geen garantie dat het geen imitatie is.

Omega is gestopt met de verkoop van onderdelen aan derde partijen. Maar het is nu belachelijk duur/lastig geworden om een simpel setje springbars te kopen. Als het echt moet betaal ik wel de 40 euro… maar dat is toch eigenlijk van de zotten?

Vandaar mijn vraag: Weet iemand waar ik (voor een normale prijs) Omega springbars kan kopen?

Ik weet dat dit niet is wat je vraagt, maar mocht je niet slagen in je zoektocht is dit het beste alternatief:
https://www.uhrband24.com/en/fitting/spring-barslug-screws/1678/spring-bar-swiss-quality-1-8-mm-diameter Ze zijn echt bijna hetzelfde als de orginele (ook met zo’n extra groefje) en van zeer goede kwaliteit. Houd er rekening mee dat je 19mm nodig hebt bij de stalen band, dat zijn de originele ook. Ze kosten geloof ik voor een setje € 12,- incl. verzendkosten naar NL.

Ik heb deze op advies van Ko gekocht voor mijn Tudor toen ik tegen dezelfde moeilijkheid aanliep bij het los bestellen van Tudor/Rolex springbars (€25 p/s bij de AD, lange besteltijd :roll_eyes:) voor de stalen band.

1 like

Ik heb ze afgelopen 2 jaar paar keer gekocht bij S&C Groningen. Kom ze eerst per stuk afnemen maar die keer daarna konden ze enkel per 10 leveren. Prima. Waren €3,- per stuk.

3 likes

Dank voor alle reacties. Er blijken toch nog opties te zijn. De bovenstaande suggesties zouden al een stuk beter zijn dan wat de lokale AD aanbied. En ik heb een aantal PM’s gekregen waar ik mee uit de voeten kan.

Dank forum. Deze is opgelost.

1 like

@GrimFandango - ben zelf ook op zoek naar Omega springbars 068ST2207 en 068ST2208. Als je je tips kan vrijgeven waar te kopen dan hoor ik graag! (heb geprobeerd je een DM te sturen maar dat lukte me niet omdat ik een nieuw account moest aanmaken).

Probeer Horloge24 eens. Even een @ daar voor zetten. Zeg maar dat ik je gestuurd heb. :wink:

André is Certified Omega Dealer/Watchmaker. Als je al een PB mag sturen, want je bent net lid.

Hij levert lang niet alles aan derden; uurwerkonderdelen en glaasjes niet. Banden/springbars tot op zekere hoogte wel.

2 likes

Oh super man! Echt heel fijn, ga ik doen, dank je wel voor de tip!! Ja moet toegeven dat ik weinig actief ben op het forum, vooral meegluren met al het moois, had wel een account maar kwam daar niet meer in en moest een nieuwe aanmaken.

@Horloge24 - ik probeer je nog een PB te sturen, maar moet misschien even wachten voor dat kan.

1 like

PB gestuurd.

2 likes