Waar kijken jullie naar bij een aanschaf van een horloge?

Hallo Allemaal!

Om nou maar de eerste beste horloge te kopen die je tegenkomt lijkt me sterk dat veel mensen dit doen, daarom vraag ik mij af waar letten jullie op en kijken jullie naar bij de aanschaf van een horloge?

letten jullie op de zelfde dingen bij alle horloges of veranderd het per horloge? en zo ja waarom dan precies?

Kortom wat zijn de must have details voor jou? en wat zijn echt de not dones?

Benieuwd naar jullie antwoorden!

Groetjes
Gizzy

2 likes

Nr1 is en blijft draagcomfort.

Daarna de looks , merk beleving , prijs.

2 likes

Hallo Gizzy,

Persoonlijk ben ik er ook niet van om het eerste beste horloge te kopen dus daar heeft u gelijk in.
De gedeeltes waar ik naar kijk als ik een horloge aanschaf is wat voor uurwerk er inzit en waar het glas van gemaakt is zoals sapphire. Wat ook een dingetje is dat het bandje mooi moet aanpassen op het gedeelte van de kast en dat het stevig is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mvg,

1 like

Hier ben ik het mee eens het draagcomfort moet goed zijn anders irriteer je er vaak aan. waar kijk je naar bij de looks en prijs? want voor mij is het zo als de kwaliteit en waardevaste markt heeft is maakt de prijs me weer wat minder uit.

De totale looks van het horloge natuurlijk als eerste, als ik het horloge niet mooi vind, dan vind ik de rest al niet meer boeiend…….het is niet de bedoeling dat ik mezelf moet gaan overtuigen, dat het ding toch best wel mooi is :wink:

Verder nog kastdiameter, lugbreedte, wijzerplaat. Details van de wijzerplaat, zijn het opgelegde markers of is het een gedrukte wijzerplaat.
Met of zonder datum en zit de datum dan bv. op ‘3 uur’ of ‘6 uur’?

En dan band natuurlijk!
De looks of kwaliteit van een leren bandje vind ik niet zo belangrijk, want bandjes zijn snel gewisseld (wel graag een lugbreedte van 18, 20 of 22mm en liever niet een oneven getal).
Een stalen band, ja graag. Maar dan bij voorkeur massieve schakels (met mooi aansluitende endlinks) en bij een wat hogere prijs, geeft ik de voorkeur aan geschroefde schakels en mooie clasp (niet zo’n blikken ding).

En dan kan je nog veel meer verzinnen. schroefkroon, AR coating, welk uurwerk, frequentie van het uurwerk, gangreserve, nauwkeurigheid?

En inderdaad, hoe valt ie om je pols! Een horloge wat ik heel mooi vind, maar wat net niet lekker zit, blijft waarschijnlijk in de la liggen………of kun je hier weer verkopen in het blauw.

1 like

Hier is werkelijk geen zinnig antwoord op te geven.
Een horloge ,pakt, je , of niet natuurlijk.
En waarom die 2 berichten hierboven nou gevlagd zijn?
Ook daar is werkelijk geen zinnig antwoord op te feeën.

13 likes

dat is toch wel een hele lijst waar je dan op let :grin:

als ik zelf moet nagaan waar ik op let bij een horloge is het toch wel gauw de dikte en breedte van de kast in verhouding met de band. als ik dan wat luxer moet kijken zou ik toch al wat meer op het uurwerk gaan letten en de details.

en waarom die van 3 of 6 uur datum lijkt mij dat 3 uur de meest standaard plek is voor de datum dus dat een 6 datum toch wat specialer is. Of waarom let je daar op?

Ja tuurlijk een horloge pakt je of niet. maar mij gaat het erom waarom pakt het je waar let je op waar door het je pakt. meer zoiets van: Zo mooi horloge dat pakt me wel, en dan merk je bijvoorbeeld dat het te zwaar of te licht is, waarvan je dus zo iets heb ja mooi maar toch weer niet voor mij. dus waar let je op bij een aankoop van een horloge wat je pakt.

Het horloge kan je ook pakken maar veel te duur zijn, dan let je op prijs.

Wat is hier aan de hand?! :thinking:

5 likes

Ja… dit lijkt niet heel vlagwaardig allemaal.

5 likes

jaa dat idee had ik ook al…

1 like

Dat ontgaat mij ook. Al is het topic niet echt origineel. Het gaat over horloges.

3 likes

Dat kan letterlijk alles zijn, zowel positief als negatief.
Het gaat om het totale plaatje

dus,

Een datum ‘op 6’ is vaak mooi voor de symetrie van de wijzerplaat, hoewel ‘zonder datum’ vaak ook wel wat heeft.

3 likes

geen idee? een discussie over dingen waar je op let als je een horloge koopt.

Ik bedoel meer de vlaggen. Raar.

Misschien denkt iemand dat de gevlagden één en dezelfde persoon is?

zonder datum zou het een normale analoog zijn toch. of een chronograaf, maar die vind ik zelf persoonlijk te druk.

Dat maakt die berichten toch nog niet vlagwaardig?

Ja die begreep ik ook al niet toen ik het topic startte, alles valt binnen de richtlijnen dacht ik zo.