Waar kijken jullie voor tweedehands/grijze markt horloges uit het midden/lagere segment?

Allereerst: ik weet dat er hier al een aantal topics zijn over grijze markt dealers en tweedehands dealers, maar ten eerste zijn de topics die ik daaromtrent kan vinden al wat ouder, en ten tweede gaat het vaak om dealers waar de horloges beginnen bij pakweg 5000 euro, en vaak vind je er ook enkel Rolex, Omega, … Eenheidsworst dus.

Ik ben op zoek naar betrouwbare dealers die tweedehands of grijze markt horloges aanbieden van het middensegment. Bonus als ze ook wat verder gaan dan de merken die iedereen kent en af en toe eens een ‘speciaaltje’ in de collectie hebben. Zo heb ik al het volgende lijstje:

Uiteraard heb je ook Chrono24 en ons eigenste blauwe gedeelte, maar ik ben benieuwd of er nog (lokale, dus EU only) dealers zijn die ik over het hoofd zie.

1 like

Kremer uit Emmen. Maar die verkoopt via Chrono24

1 like
1 like

Een beetje dealer doet geen goedkope horloges omdat je daar geen geld mee kunt verdienen.

Tja. Zelf heb ik al zeer regelmatig bij Jomashop besteld, maar alleen als de prijs echt goed is. Zoals een Frederique Constant voor 300 euro, een bronzen Edox limited voor een grijpstuiver en een Citizen bullhead. Maar die heb ik allemaal niet meer, en het voordeel is dat ik er geen tot amper verlies op heb geleden. Want dit middensegment is tegelijkertijd de allergrootste afschrijver natuurlijk.

Ook mijn Mido Commander datoday heb ik voor een prijs gekocht die ondenkbaar is in Europa. Maar die hou ik.

Ik heb ook al eens achter het net gevist, omdat ik te lang twijfelde. Zoals een Longines automatic GMT voor omgerekend 900 euro en een Tissot voor 1/3e van de prijs die ik hier kon vinden.

Voor mijn partner ook een Citizen gekocht, die uiteindelijk op iets van 60 of 70 euro uitkwam, terwijl de gangbare prijs (nu nog steeds) over de 200,- ligt in Europa.

Dat is wat mij betreft nou een grijze dealer die de moeite waard is om in de gaten te houden.

1 like

Maar toch zijn er genoeg respectabele dealers die tweedehands/grijze markt horloges aanbieden onder het typische Rolex/Cartier/Omega segment, en daar ben ik naar op zoek. Ze bestaan blijkbaar wel degelijk.

Bare watches, your new chrono, maxwatches kan ik met vertrouwen aanbevelen.

2 likes

Zeker. Voor Seiko kun je bijvoorbeeld terecht bij Koekoek Watches. Zit wel op Texel. Maar verstuurt ook gewoon.

4 likes

Je kan daar zelfs je Pokemon poppetjes inruilen!

2 likes

Ten2Two en Q-Watches kende je al. Fijne adressen idd, ook echt wel voor horloges onder de

Daarnaast goede ervaring met B&O Watches.

2 likes

Ik heb veel gehaald bij Timepeaks uit Japan. die gasten hebben soms echt pareltjes voor verdomd weinig. M’n laatste score was een Fortis B42 Marinemaster chronograaf voor 910 euro inclusief verzenden en invoerrechten, box 'n papers. Dat ding was compleet. Alles erop en eraan! Echt te gek.

1 like

Plus rijlessen, kookles, kledingtips en alle informatie over fitness. Tevens makelaar en hypotheekadviseur.

Oooh deze heb ik al een tijd niet gepost, maar hier komt ie nog een keertje :
image
klassieker

4 likes