Waar knap je op af?

Topics die keer op keer herhaald worden

1 like

Seiko
Tropics
Rubber
Canvas
Sailcloth
Solar
Datumpukkel
Geen WR
Geen AR coating
pvd
Goud
Zilver
Grote dia (42+)
Exotische kleuren
Japanse uurwerken
Halve numerals
Skeleton
Digitale wijzerplaten
sunburst
Scheef lunette
Mercedes wijzers
Nato

Haha cool lijstje, en ik heb zel allemaal wel eens gehad🤡

2 likes

Een te groot voorhoofd
Meer tandvlees dan tanden
Leggings onder een spijkerrok

Mensen die alleen een titel lezen en dan denken te weten wat de precieze inhoud van een vraagstelling is.

15 likes

Horloges met de complete huwelijkse voorwaarden uitgeschreven op de plaat. Of alleen al “Mechanical” en “Hand-winding” - Duitse merken hebben daar een handje van. Bij VdG ook alle geschreven toelichting bij de bleeding obvious kenmerken op de wijzerplaat. :smirk:

Waar ik ook slecht tegen kan zijn minder dan perfect uitgelijnde uren/minutenwijzers. Een niet nader te benoemen - en verder ook zeer sympathieke - fabrikant in Delft, heeft nog maar weinig horloges uitgeleverd met goed uitgelijnde wijzers…

1 like

Felle / gekke kleuren, of dat nou bij een Rolex of een Seiko is.

Uit de oude doos…

8 likes

Dat is echt zo goor. Kan er ook niet tegen.

Doet me denken aan…

2 likes

Horloges met grapjes, puzzelstukjes, ballen bakken, kleurplaten, kikkertjes, stripfiguurtjes, Nijntjes.

Scheer ik onder dezelfde wansmaak als van die vrolijke sokken. :face_vomiting:

1 like

Die vind ik dan wel weer leuk. Zeker niet om te hebben, maar vanwege de f*ck it all - attitude van de fabrikanten. :grin:

1 like

Sommige logo’s. Niet omdat het merk niet oke is, maar vanwege het logo zelf. Bijvoorbeeld Oriënt (lijkt wel uithangbord van een Chinees restaurant), Yema (die kinderachtige y) en Alpina (vaak te groot).

2 likes

Deze was ik daarnet vergeten te melden.Datumvensters die geprangd zitten tussen vier en vijf .Of eigenlijk alle andere plaatsen dan 12 of 6 die er voor zorgen dat ik de indruk krijg dat het horloge overhelt naar deze of gene kant door het extra gewicht en je de neiging krijgt je kop navenant in die richting te laten hangen.

Wat is het probleem daarmee?

1 like

Mechanische Seiko’s met opwindautomaat die niet ook over de kroon opgewonden kan worden, alleen maar door te schudden. Dit vind ik een fundamentele ontwerpfout, kostenbesparing op een zeer foute manier.

1 like

Daarmee werden automatische horloges goedkoop en bereikbaar voor velen. Prima idee. Ik vind het nog charme hebben ook :wink: Je wilt toch mechanisch? Stop er dan ook de moeite in :upside_down_face:

1 like

Horloges die mega groot zijn 50+mm.
En horloges met superhero’ 's en stripfiguren die een volwassene draagt

1 like

Ach in de supermarkt staan dezelfde producten soms 2 x uitgestald. Vaste opstelling en op de kopstelling. Zie het als een tweede highlight kans…:wink::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ben ik het mee eens. Oriënt heeft ook een paar voorbeelden.

Dat is toch van Seiko?

Nou ehm daar gaat mijn verzameling. Ik hou er vast nog 10-20 stuks over :wink:

1 like

Daar is Oriënt het zelf niet mee eens denk ik. tja een Rover is een Rover maar uiteindelijk is een duits bedrijf de eigenaar.

1 like