Waar knap je op af?

Sierletters op een duiker en slappe bezelclicks. Die laatste roept het gevoel op van vroeger toen ik nog met speelkaarten vastgemaakt met wasknijpers tussen de spaken van mijn fiets reed, in begin was het lekker hard maar naarmate de kaarten slapper werden ging de lol er af. Een bezel moet stevig rondgaan anders ben ik weg.

-Datumpuisten.
-Tweedehands (oeps, “pre-owned” natuurlijk :grin: ) leren bandjes.
-Alles wat als “premium” aan de m/v/x gebracht wordt. Ik blief geen flippo of wuppy bij m’n aankoop.

3 likes
  • 1 voor de datumpuist! Wat een verschrikking is dat.

En een datum op half 5, niet te doen (en toch heb ik er 1 in de collectie)

2 likes

Bovendien wijzigen je afkeren zich met de jaren. Maar de datumpukkel en de mercedes hands blijven. :grinning:

Is altijd een.

1 like

Ik beoordeel het meestal per geval.
Wel vind ik meestal cijfers op de wijzerplaat (bij wijze van index dus) niet zo. Maar een enkel model kan het dan wel weer hebben. Deze bijvoorbeeld.

Asymmetrische wijzerplaatindeling. Maar ook hierop zijn weer uitzonderingen. Zoals deze.

Verder hou ik niet van héél grote horloges. Heeft natuurlijk ook te maken met mijn bescheiden polsmaat. Maar sommige horloges moeten gewoon lekker aanwezig zijn.

Het hangt dus ook een beetje van het horloge af.

3 likes

Een “open heart” wijzerplaat…

6 likes

O.k., dat vind ik inderdaad eigenlijk nooit mooi. Ik ken geen voorbeeld van een model waarbij dit wél goed staat. Dicht is altijd beter.

3 likes

Mercedes hand
Datum steenpuist
Open hart
Afgesneden numerals
A-symmetrisch geplaatst datumvenster
Gebruikte leren bandjes
Portugieser op stalen bracelet
Het doorsnee Rolex-publiek

En het alleralleraller lelijkste:

NATO’s met zo’n teruggevouwen flap! :face_vomiting:

3 likes

Een verkoper vertelde onlangs me dat hij de voorkeur geeft aan “pre-loved” boven “pre-owned” :slight_smile:

5 likes

kort maar krachtig;
mercedes en baksteen wijzers :confounded:

Drukwerk over een ‘zichtbodem’ die het zicht wegneemt

1 like

Nato,s
Mercedes wijzers
Datumpukkel
Volgedrukte wijzerplaten
ROLEX

2 likes

Skeleton
Open hart.
Panda wijzerplaten
Afgekapte cijfers
Overbodige text.
Wijzerplaten met allerlei speels printjes…

Vijf en meer regels tekst op een wijzerplaat.
Eigenlijk vind ik alleen de merknaam al meer dan genoeg

1 like

Horloges zonder datum.
Aanwezigheid van een datumpukkel/cycloop is juist een pre. Moet de datum wel op 3 uur zitten.

Hahaha, mooi :+1:

Dat is hetzelfde als nep leer en vegan leer :joy: het is hetzelfde maar toch is het een geaccepteerd en het andere niet hahah.

1 like

Nep-leer kan misschien nog van iets als olie zijn gemaakt… Ik gok dat vegan het echt van dode planten gemaakt moet zijn, voor de echte plantenhaters onder ons.

1 like

Ik vind horloges stom

3 likes