Ho ho… Nog even en we gaan Alcantara “nep” noemen. Dat kan allemaal maar zo maar niet.
Ik ben een redelijk makkelijk persoon. Locatie van datumvenster, wijzertypes, asymmetrie of niet, see if I care maar…
- Pepsi bezels
- Happen uit cijfers door subdials
- De nato flap
- Open heart
No ff-ing way!
Ik knap af op die Insta wristshot video’s waarbij de cameraman zo traag als stront zijn pols omdraait.
#stikmetjehorlogedan
Die kan ik begrijpen, de rest maakt me geen donder uit als het maar past bij het horloge of de geschiedenis van het merk.
Als ik deze morgenochtend op wandelafstand gratis op kon halen,
en ik zou hem dan daadwerkelijk moeten dragen,
Liet ik 'm lekker weg.
Echt verschrikkelijk
Subdials die door cijfers heen lopen.Met nog een ietsepietsie stukje cijfer zichtbaar.
voor mij zijn onuitgelijnde wijzers een gruwel dus no go!
Kinderkamerklok.
- heel drukke wijzerplaten met meerdere rijen cijfers.
- oude afgedragen horloges die vintage worden genoemd.
- open wijzerplaten waarbij je de tijd nauwelijks meer kunt aflezen.
Waar knap ik op af?
Marketing.
Topics die keer op keer herhaald worden
Seiko
Tropics
Rubber
Canvas
Sailcloth
Solar
Datumpukkel
Geen WR
Geen AR coating
pvd
Goud
Zilver
Grote dia (42+)
Exotische kleuren
Japanse uurwerken
Halve numerals
Skeleton
Digitale wijzerplaten
sunburst
Scheef lunette
Mercedes wijzers
Nato
Haha cool lijstje, en ik heb zel allemaal wel eens gehad🤡
Een te groot voorhoofd
Meer tandvlees dan tanden
Leggings onder een spijkerrok
Mensen die alleen een titel lezen en dan denken te weten wat de precieze inhoud van een vraagstelling is.
Horloges met de complete huwelijkse voorwaarden uitgeschreven op de plaat. Of alleen al “Mechanical” en “Hand-winding” - Duitse merken hebben daar een handje van. Bij VdG ook alle geschreven toelichting bij de bleeding obvious kenmerken op de wijzerplaat.
Waar ik ook slecht tegen kan zijn minder dan perfect uitgelijnde uren/minutenwijzers. Een niet nader te benoemen - en verder ook zeer sympathieke - fabrikant in Delft, heeft nog maar weinig horloges uitgeleverd met goed uitgelijnde wijzers…
Felle / gekke kleuren, of dat nou bij een Rolex of een Seiko is.
Uit de oude doos…
Dat is echt zo goor. Kan er ook niet tegen.
Doet me denken aan…
Horloges met grapjes, puzzelstukjes, ballen bakken, kleurplaten, kikkertjes, stripfiguurtjes, Nijntjes.
Scheer ik onder dezelfde wansmaak als van die vrolijke sokken.