Ikke!
Super vet! Maar het blijft een citizen😂
Kan wel proberen om het logo eraf te trekken, maaaaar, het blijft een Citizen.
Er was een tijd dat Japanse camera’s als goedkope Leica imitaties gezien werden. Er was een tijd dat Samsung goedkope imitatie electronica verkocht. Enzovoorts. Je loopt achter vriend.
jajajaja, ik weet het allemaal wel.
maar het voelt ook wel lekker om whisky uit Schotland te halen, kleding en zonnebrillen uit Italië. horloges en messen uit Zwitserland. ach je snapt het punt
daar is indd niks rationeels aan haha
Waar knap je op af?
Tsja, niet direct op afknappen, maar mensen die topics openen om andere mensen te vragen wat ze het beste voor een horloge kunnen kopen vind ik toch ook wel een heel raar fenomeen
Als je geld genoeg hebt dan kan dat. Ik begrijp je punt en daar zit wel wat in. Maar er komt veel moois uit het oosten.
dat klopt! maar ik ken mijzelf, als ik iets koop waarvan ik van te voren niet het juiste gevoel bij heb ga ik het niet gebruiken . Ongeacht de kwaliteit natuurlijk
nee, dat niet. maar we doen het wel
Grappig, Japanners er juist om bekend dat ze de beste en hoogst kwalitetieve shizzle ooit produceren. Of het nu om horloges, keukenmessen, motoren, auto’s of spijkerbroeken gaat… als je iets wilt wat niet stuk gaat of op de top van het kunnen presteert koop je Japans.
Maar heb je al eens aan zoiets simpels als een aardbei gedacht?
Je geeft een man een aardbei waar een Japanse boer 30 jaar over heeft nagedacht. Die aardbeien kosten 350 GBP per stuk, maar kijk eens naar z’n gezichtsuitdrukking wanneer hij 'm proeft.
Ik zou bijna gaan vermoeden dat je allerlei lage lonen fabricage, zoals in China, Vietnam en Bangladesh, op Japan projecteert. Overigens het land waar het gemiddelde IQ 6% hoger ligt als in Nederland (wat op zich al in de top 10 staat) en waar de gemiddelde levensverwachting de hoogste ter wereld is.
ja dat zal, maar het hoort nu eenmaal niet uit Japan te komen. horloges komen uit Zwitserland of Duitsland (voor mij dan he)
Prima hoor, ik heb ook vrienden die bij hoog en bij laag claimen dat een motor uit Italië komt. Ook met hele vreemde tics zijn wij allen kinderen van dezelfde god.
Die soms zelfs hun eigen taal niet meer beheersen. (Zoek de fout.)
Je kunt je afvragen of het intelligent is om vorm over inhoud te laten gaan. Ik denk niet dat ik een Japanner ben, dus met mijn matige intelligentie is het niet zo vreemd dat ik een als dan fout maak.
Dat illustreert mijn punt over de Japanners maar weer langs twee wegen. Ik vind het mooi.
Je weet dat een (groot) deel van de onderdelen van een “Swiss Made” horloge niet uit Zwitserland komt ?
Maakt mij niks uit, zoals ik al zei. Het gaat om het gevoel bij de aankoop
*dan
Mosterd.
Een grote afknapper van mij: datumvensters die niet mooi genoeg zijn om de index bij 3 te vervangen, maar het toch doen. Zet hem dan in hemelsnaam op 4:30 of ergens anders waar hij de boel niet zo verpest. En daarbij, als het zo’n gierig ding is dat het er uitziet alsof je een Miyota 8-serie in je 5k-groteblotemannenklauwenklok hebt zitten, laat het dan maar helemaal achterwege.
Haha. Ik was even niet intelligent genoeg om door te scrollen.
Los van de afwerking van het venster: Dit staat te ver naar binnen.
Afknappers:
Dikke lugs
Kastdikte van >14mm zonder glas.
Keramische bezels
Invicta
Te korte wijzers
Sandwich dials
Te grote horloges voor je pols