Waar knap je op af?

Wat uiteraard retorisch, maar ik vergeef het je wij zijn immers geen japanners

Romeinse Cijfers !!

:joy::rofl:

1 like

Inderdaad: de cursieve Eco Drive tekst op Citizen horloges.**

Gelukkig maar, ik denk soms weleens dat ik in m’n eentje ben met deze mening. Ik hou dus totaal niet van die grote duikhorloges (of überhaupt “moderne” maat horloges). Enige nuance is stalen banden; als deze het horloge echt recht aan doet, dan wel.

Romeinse cijfers, en dat vreselijke lettertype wat Grand Seiko gebruikt.
Oh en afgekapte cijfers.
Dat was het wel zo’n beetje…

Hij blijft leuk :ok_hand::rofl:.

1 like

1: Font keuze van het merk of extra informatie op de dial in een andere fontkeuze. Als voorbeeld de font van Hamilton knap ik echt op af, terwijl er echt ontzettend veel moois tussen zit en een mooie historie heeft. Helaas komt het voor mij erg comic sans over.

2: Uitlijning als voorbeeld de Seiko prospex chronograph. Waarom niet het datum venster precies evenredig tussen de 5 en 4 geplaatst is, snap ik niet en kan ik dan niet meer “niet” zien.

3: Crocs :rofl:

2 likes

Het merk Rover is nu in handen van het Chinese SAIC dat de auto’s produceert onder de naam Roewe.

Gaat snel in dat wereldje

1 like

Hij bestaat echt, zelfs op HF!

Het gebruiken van 4 stokjes als cijfer 4 op dials.
Ik kan er echt niet tegen. Er zal wel een reden voor zijn.
Soms doen ze het echt goed.

2 likes

Dank, ik zal hem de volgende keer gebruiken. Voor nu hoop ik dat je van deze malheur niet al te veel last hebt…

Zo lang ben ik er nog niet, en echte afknappers heb ik ook niet. Maar over het algemeen ben ik geen fan van Divers.

( al kan er best ergens wel eentje tussen zitten die ik wel mooi vind )

Ben geen fan van de zeer gladde en kleine crown op de Breitling Colt. M’n vorige Colt 41 had dat ook. Echt een gedrocht om op te draaien of te gebruiken. Ridiculous :confounded::see_no_evil:

Bij mij is dit dé uitzondering!

4 likes

Ja, maar dat zou ik geen ‘open heart’ noemen. Hier ontbreekt gewoon de complete wijzerplaat en dit is echt wel een icoon. Nee, ik bedoel dat een gat in de wijzerplaat gezaagd hebben.
Zoiets.
Zenith El Primero Chronomaster 1969 - Escapement Magazine | Watch news,  watch reviews, watch blog
Daar knapt zo’n horloge écht niet van op, imo. :grimacing:

2 likes

Secondewijzer die niet exact op de indexen valt bij een Quartz horloge en al helemaal bij de bekende merken.

2 likes