Gelukkig maar, ik denk soms weleens dat ik in m’n eentje ben met deze mening. Ik hou dus totaal niet van die grote duikhorloges (of überhaupt “moderne” maat horloges). Enige nuance is stalen banden; als deze het horloge echt recht aan doet, dan wel.
1: Font keuze van het merk of extra informatie op de dial in een andere fontkeuze. Als voorbeeld de font van Hamilton knap ik echt op af, terwijl er echt ontzettend veel moois tussen zit en een mooie historie heeft. Helaas komt het voor mij erg comic sans over.
2: Uitlijning als voorbeeld de Seiko prospex chronograph. Waarom niet het datum venster precies evenredig tussen de 5 en 4 geplaatst is, snap ik niet en kan ik dan niet meer “niet” zien.
Ben geen fan van de zeer gladde en kleine crown op de Breitling Colt. M’n vorige Colt 41 had dat ook. Echt een gedrocht om op te draaien of te gebruiken. Ridiculous
Ja, maar dat zou ik geen ‘open heart’ noemen. Hier ontbreekt gewoon de complete wijzerplaat en dit is echt wel een icoon. Nee, ik bedoel dat een gat in de wijzerplaat gezaagd hebben.
Zoiets.
Daar knapt zo’n horloge écht niet van op, imo.