Waar komen al die horloge's vandaan?

Goedenavond horlogeliefhebbers,

Op social media zie je vaak dat een juwelier/horlogehandelaar nieuwe horloges binnen krijgt. Vaak zijn het second hand van een paar jaar oud of een vintage model van meestal Rolex.

Nu is mijn vraag waar komen al deze horloges vandaan? Is er een “veiling” waar wij niks van af weten? Mij lijkt het sterk dat ze allemaal 1 voor 1 op zoek gaan naar horloges want vaak is het zo dat ze op een dag 5 horloges “binnen krijgen”.

Ik ben benieuwd of iemand hier een juist en oprecht antwoord op heeft.

2 likes

Rolex komt uit zwitserland.
IMG_1666

20 likes

Handel he.
Dus verkopen en inruilen.

Er zijn altijd mensen die weer iets nieuws willen of mooiers.

En ja er zijn ook veilingen en beurzen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

:v:

Je zou bijna denken uit Azië die hebben het meeste aanbod :wink:

Ik denk dat veel handelaren die incourante staal gouden Rolexen meenemen bij de juwelier als ze er ook wat stalen supermodellen bij krijgen. Daarnaast zal er regelmatig wat worden ingeruild op een ander duur horloge.

Vermoedelijk gaan ze er eens in de zoveel tijd voor zitten om shit online te zetten, als ze tussendoor niet al verkocht zijn.
Ik denk dat “online komen” niet gelijk staat aan “binnen komen”.

Ik snap je vraag volkomen. Ik verwacht toch dat er partijen zijn die wel héél nauwe banden hebben met AD’s. Dus die consequent een flink deel van de voorraad “mogen” kopen. Dus een toevallige particuliere koper wordt eigenlijk bij voorbaat overgeslagen. Al sta je in de winkel en wordt er net een levering bezorgd, dan nog denk ik niet dat je ze te zien gaat krijgen. 800.000 Rolex’en per jaar worden er gemaakt en dan nog is er zogenaamd schaarste. Kan ook gewoon niet. Want voor 20k zijn er plotseling wèl Daytona’s genoeg te vinden, al wil je er 100.
Ik denk dat het vooral in Azië (ver uit grootste afzetmarkt) er zo aan toe zal gaan.

800.000 ?
Volgens mij +1.000.000 stuks per jaar !
Gouden handel. Echt prachtig om te zien dit.
De natte droom van elke ondernemer…

Zolang ze de illusie in stand weten te houden en er idioten rond blijven lopen die fors boven list willen betalen
om erbij te horen lachen ze zich bij Rolex en de AD helemaal suf.

1 like

Hoe komen ze aan horloges? Gebeurd vaak genoeg dat mensen een horloge inruilen voor een nieuwe. Die oudere worden dan tegen gereduceerde prijs ingekocht. Verder heb ik geen idee of dealers ook het internet afspeuren of ze ergens een tweedehands horloge afhandig kunnen maken.

Deze vraag heb ik al eens gesteld aan Brocantique in Maastrichts.
Hij zei dat hij een paar keer per jaar naar beurzen ging met vintage horloges.
Maar als ik een Jaeger-lecoultre zou hebben zou hij die altijd van mij kopen. Hoogstwaarschijnlijk gaan mensen die een horloge erfen dat daar ook vragen en verkopen.
Van een andere handelaar heb ik vernomen dat er iedere vrijdag morgen in Luik een markt is voor antiek handelaar. Eigenlijk is het geen markt maar er worden horloges verhandeld in een kroeg. Helaas kom je als gewone horloge liefhebber er niet tussen. Een wereldje van ons kent ons. En zo kan ik me voorstellen dat er meer plaatsen zijn waar zo gehandeld wordt.

Handelaren vissen hier ook in deze vijver, het blauwe deel op hf

1 like