Waar komt die SARB geilheid ineens vandaan?

Gewoon thuis wassen met zeep en water.

1 like

Ik heb helemaal geen SARB. Mijn collectie bevat maar één merk.

Haha is not fair…:no_mouth:

Kom maar op met de bewijzen aan posts :wink:

Enkele jaren geleden werd je er mee doodgegooid. Ik dacht mede door enkele horloge sites die horloges met pedigree kwamen, toekomstige klassiekers die in waardering (en waarde?) zouden toenemen.

Aldus, hun gebarsten glazen bol. Ik zit nu ‘opgescheept’ met 2 :see_no_evil:

1 like

sorry, maar wat bedoel je?
snap je niet (meer)

Oh matchte hij toch niet goed bij je sokken?

Dat is een 037 Dial in een 033 of 035 Case. Dat ziet elke kenner direct.

1 like

Gewoon opeten. Niet eens in de oven doen. Rauw.

#coronamoe
#panischdoendemensenmoe

2 likes

Sorry, was n beetje off topic gegaan over de Longines Legend Dived No Date (lldnd). Dat was zo n hype waar je niks meer over hoor.

Ik denk niet dat dit zo snel met deze sarb gaat gebeuren. Vooral omdat hun oude prijzen zo mals waren. Maar nu Seiko de hoogte in gaat met hun presage en prospex lijnen, beginnen sommigen misschien die charme te verliezen. Zoals bij de oude Alpinist naar de nieuwe veel duurdere Prospex Alpinist.

1 like

de price jump van die alpinist slaat echt nergens op…
net zoals de prijzen van de nieuwe lichting GS, trouwens!

Dat dus. Voorheen keek ik mn ogen uit bij n skx. Zoveel horloge, voor zo n kleine prijs. Maar als ik nu de dure ‘opvolger/vervanger’ ervan in de Seiko 5 lijn zie, keer ik me daar gauw v weg.

2 likes

Net als die goudkleurige (en voor mij oerlelijke) pubermeisje Casio’s. 100 man kocht hier dol enthousiast zo een nerd-ding, maar gelukkig zie je ze hier echt amper nog langs komen.
Het was maar een fase :persevere:

1 like

Jij hebt 'm verkeerd gemaakt. Stock wijzers en band er op, en het wordt dra attraktiever.

Gelukkig heb ik er drie. En, het moet gezegd, ik ben op de 35 zo blij als een kind met het AR coated saffiertje wat @HanDavinci er op heeft geprakt. Ere wie ere toekomt, niet alle mods zijn slecht.

Volgens mij niet het meest betrouwbare Seiko uurwerk.

Wat een engnek het zou bijna een reden zijn geen sarb te willen.

Mijn 017 helaas verkocht in de tijd dat er nog normale prijzen voor gevraagd/betaald werden.

Oh cmon darling. Ik zei nergens meest betrouwbare. Het is alleen bang for buck en niet overpriced Rollie stuff.

Vast niet.
Maar voor mij gaat die vlag niet op.
Draag t goedkope spul met evenveel liefde als het dure

Seiko… ik heb de 017 en vind die geweldig.
Enigste waar ik moeite mee blijf houden is dat er seiko op staat.
Ik zal dus nooit een andere SARB kopen of zo een prachtige grand seiko, puur omdat het merk mij dat gevoel maar niet kan geven…

1 like

Ik heb een Sarb035. Ben ik dol op. Soms denk ik dat ik “iets meer, iets beters, iets mooiers” nodig heb, en dan ga ik stiekem googlen naar Seiko GS-en met witte dial.

Kopje koffie erbij. Aantekenblokje. M’n hele scherm vol met plaatjes van witte dials, maar ze zijn het allemaal nèt niet. Wijzers niet mooi, kast te breed, spuuglelijke power indicator. Scroll… Scroll…

En dan opeens, tussen alle andere plaatjes, staat daar een elegante beauty. Strak. No nonsense. Scherpe dauphine wijzers. Welke is dat dan? Klik!

Is het een Sarb035. Grbl!

Soms moet je gewoon concluderen dat je tevreden bent :slight_smile:

4 likes

Sja.

Er is best wat op aan te merken hoor. Onder macro zie je dat de applicatie van lume een tikje slordig is. Maar ook zo kun je zien dat de indices dan wel weer erg strak afgewerkt zijn, zeker voor het geld.

De sluiting is mooi gefreesd, niet gestanst, en is comfortabel. Ik heb net het snelverzet (2 gaatjes) een klik naar buiten getikt. Maar het ontbreken van halve links in de band maakt het toch een beetje hit-and-miss voor veel mensen.

Evengoed: Met de subtiele radiale sunburst op de plaat en alles er om heen: Topding.

4 likes

Doordat Seiko er een potje van maakt. Seiko komt met allerlei re-issues van JDM modellen. Plakt en Presage of Prospex logo op de dial en maakt deze wereldwijd beschikbaar. Gooit er nog een dikke premium bovenop vanwege een 6R uurwerk. En voila.
De Sarb017 Alpinist en de Sarb033/035 waren JDM modellen. Daar zat een bepaalde romantiek en exclusiviteit omheen. Nu is er een nieuwe Prospex Alpinist in alle historische kleur variaties met datumloupe en display caseback die overal ter wereld net zo makkelijk te verkrijgen is als een belegd broodje bij de Bakker Bart. Mist alle romantiek wat mij betreft. Een echte XXL euroknaller.
Ik snap wel dat mensen en horloge liefhebbers in het algemeen terug verlangen naar het oude Seiko gevoel.

2 likes

Man, wat een onzin. Vanaf de totaal briljante Mini Turtle (gewoon voor 250 ekkies te scoren) tot aan de 950 Euro duikers met Diashield, ik vind de huidige line-up van de Seiko duikers echt fantastisch. Dat culmineert voor mij in de 1100 Euro kostende Quartz Tuna. Boven de 2000 Euro bestaan er geen duikhorloges, want in mijn hoofd ben je gek als je meer dan 2000 ball’n betaalt voor een toolwatch.

Dan de presage lijn. Die hebben hele ritsen aan prachtige kleurstellingen en wijzerplaat behandelingen. Van email tot aan porselein, en in kleurvariaties die gewoon fantastisch zijn. Neem nu de groen-gouden cocktail.

Ook de nieuwe serie alpinisten… Ik zit er gewoon hard over te denken om m’n originele de deur uit te doen en er één met een datumloep voor in de plaats te bestellen. Die dingen zijn briljant. Waarschijnlijk draait het er op uit dat ik een beige of zilveren dial Alpinist bij bestel. Sinds de mini turtle in m’n verzameling zit ben ik helemaal om wat betreft datumloepjes… Het mag, het kan, het is prima.

Er is niets romantisch aan een XXL Euroknaller, trouwens. De romantiek van de SARB lag voor mij veel meer besloten in het feit dat je gericht moest zoeken naar die dingen. Maar het feit dat ik drie SARB’s in no-tiime heb gescoord geeft wel aan dat ze altijd al overal ter wereld te krijgen waren.

Ik ben er niet voor naar Japan gevlogen, he?

10 likes