Waar koop ik cheapo/dunne/vintage leren bandjes?

@BG1 zal vast nog wat banden hebben liggen waar hij geen klik mee heeft.

3 likes

Dat zijn wel precies het type bandjes wat ik zoek. Maar wat een prijzen alleen 80$ of 150$ :open_mouth:

1 like

Tja, het doet even pijn Daniel maar dan heb je we een/de originele band bij je horloge. Ze hebben er duizenden, vaak ook nog NOS.

Pfffrt, 19mm en dun? Nee!
Is ook wel een offsize, mijn horloges zitten vrijwel allemaal op 16-18-20-22 dus die maten koop ik ook.

Wat ik je kan aanraden @koekoek is eens contact met @slls hij heeft voor mij prachtige banden voor mijn Okeah en Aquaplunge gemaakt, werkt uitsluitend met natuurlijk gelooid (en daarmee zalig ruikend) leder.

2 likes

Squinky heeft de naam van extreem duur te zijn :sweat_smile:

Dit is wat je zoekt Daniel; Darlena maakt goed spul - fijn Brits kwaliteitsmerk.

Ik ken je struggles! Tegenwoordig zijn het allemaal dikke buckles en padded bandjes.

Zelf gebruik ik daarom alleen maar NOS vintage omdat het periode correct is. Goed op eBay snuffelen en je vind wel is wat onder de 30 euro.

Daar heb ik zelf ook een paar van, lekker dun en comfortabel, val je je geen buil aan :ok_hand:

Dat ziet er goed uit. Weet je misschien of deze padded zijn of niet?

Op mijn Omega staat een Barington, misschien daar eens zoeken.

1 like

Ik heb er door de jaren heen honderden gehad letterlijk en nu nog wel een heel stel. :wink: Echter; veel van mijn vintage dress watches zijn toch wat duurder en b.v. van goud, dus ik zoek altijd bewust naar het kwalitatief beste alternatief. Deze Hirsch bandjes komen zeer goed voor de dag op die vintage horloges; ze zijn helemaal plat en mooi gemaakt. Aan mijn gouden Movado uit de jaren '60 zou ik zelf geen cheapo vintage bandje zetten… Maar ieder zijn eigen smaak en beleving uiteraard. Ik ken die bandjes wel die jij bedoelt uiteraard, maar ben er niet dol op. :slightly_smiling_face:

Tja, duur is natuurlijk een relatief begrip. Stel, je zoekt voor je Seiko 6105-8110 een originele band. Dan heb ik er 1 gevonden voor je! 1000 dollar met transport en invoer wordt dan ongeveer 1300 euro. :wink:

1 like

Die zijn prachtig en mooie kwaliteit. Ik heb er zo een van glimmend kroko op mijn Oris. Draagt heerlijk.:slightly_smiling_face:

1 like

Condor maakt volgens mij ook het type band wat TS bedoeld voor een betaalbare prijs.

Ik heb er 2 besteld, ik ben benieuwd hoe ze zijn. Volgens de verkoper kwamen ze uit Duitsland.

1 like

Die hebben veel ja. Daar heb ik net ook een 16mm vintage bandje in een hele andere stijl gescoord, en netjes qua prijs Duurde wel twee weken voor hij hier was.

Dit.

Als je bij Lucardi vraagt of je even door de Morellato bak mag rommelen, vind je ook wel wat je zoekt. Zo ben ik aan mijn soortgelijke banden gekomen. Of naar de Rikketik, zodra dat weer kan. Daar vind je dit soort banden in de koopjesbakken NOS.

Dat gaat denk ik nog wel enige tijd duren, het is misschien tijdelijk niet zo handig om een paar honderd zestig plussers in een hal te proppen.

1 like

Mijn 145.022 Speedmaster kwam op een prachtige tapered band (20mm > 14mm) en sindsdien op zoek naar iets gelijks maar lastig te vinden. Zal de verkoper van de Speedy eens naar zijn adres vragen.

1 like

Daar heb ik er al 1 van en is een prima band. Maar dat is ook nét niet wat ik zoek. Ik zoek echt die vintage stijl.