Ik zoek voor mijn vintage dress watches bandjes. Maar dat is lastig en heb tot nu toe vrij weinig succes omdat ik specifieke dingen zoek. Ik zoek een bandje zoals op de foto’s, dun, zonder padding, gewoon een stukje soepel leer. Het type bandje zoals dat vroeger gemaakt werd. Tegenwoordig zou het wellicht eerder omgeschreven worden als goedkope troep, maar ik vind het qua look en feel perfect voor een vintage dress watch.
Maar koop je tegenwoordig nog zo iets? Ik heb echt geen idee en vind het lastig geschikte banden comobo’s te vinden voor mijn dress watches om deze reden.
Ik koop ze altijd bij horlogebanden.comvan het merk Hirsch. Zij maken ook kwalitatief zeer goede platte bandjes. Ik heb b.v de kalfslederen platte band en vaak de Lizard. Mooie platte reptiel die ik ook aan mijn duurdere dress watches heb.
Zo’n soort bandje heb ik ook en het is “the next best thing” maar toch net niet wat ik zoek. Ik zoek echt het type band van mijn foto’s. Jij hebt ook wel een aantal vintage horloges gehad dus je weet misschien wel wat voor specifiek type band ik zoek.
Het gaat ook niet per se om de prijs. Het zou ook niet op een goedkoop horloge gaan. Maar meer het soort dunne band dat we tegenwoordig goedkope kwaliteit vinden maar gewoon heerlijk vintage is.
Ik vind dat persoonlijk echt niks. Op een 19mm horloge wil ik een 19mm band hebben. Ik heb er ook een stuk of 10, maar geen geschikte voor deze horloges.
Allemaal goeie sugesties maar ik zoek echt een band van het specfieke type uit mn eerste post.