Waar koop ik de beste push-pins (band pennen)? Zenith DEFY Classic probleem.

Zijn quick release pennen niet sterker?

1 like

Daar heb ik ook aan gedacht inderdaad. Ik weet alleen niet goed hoeveel ruimte zo’n constructie benodigd en of ik dat wel kwijt kan in de bandaanzet met massieve eindstukken…

Kost de wereld niet om te proberen.

1 like

Het lijkt alsof er wel voldoende ruimte voor zo’n palletje is. Het probleem van de constructie is de (te) grote ruimte tussen de eindschakel en de lig-poten. Oftewel, de eindschakel is erg smal waardoor de bandpen-einden makkelijk kunnen buigen.

Ik vind dit een hele rare constructie, zeker met 1.5mm pennen :thinking:

Je zou kunnen kijken of 23mm er tussen past? Er is zo veel ruimte dat zou haast moeten passen, zou je zeggen? Vantevoren even ingedrukt er naast houden om het zeker te weten misschien. Ik heb nog wel goedkope 23mm 1.5 pennen ergens liggen denk ik als je het wilt proberen.

1 like

Ik heb de maat tussen de lugs opgemeten en dat is precies 22 mm, zou het dan toch kunnen dat er - misschien wat ingeveerd - een 23 mm pen tussen past bedoel je Ivar?

1 like

Ja, dat is precies wat ik bedoel. Als de maat van de 23mm van kraag aan de ene kant, tot uiteinde van de tip aan de andere kant (ingeveerd) minder dan 22mm is zou het moeten passen. Dan heb je aan beide kanten wat meer stevigheid van de springbar zelf en minder lange tips.

1 like

Net even een 23mm 1.5 geprobeerd. Het gaat net wel/net niet passen met degene die ik hier heb. Ergste geval zou je de pushpin moeten kunnen knippen. Aan de andere kant, als je niet van plan bent een andere band er op te zetten… :man_shrugging:

1 like

Ik zat er zelfs aan te denken om 22 mm pennen zonder borst te gaan gebruiken (heb ik al besteld). Beetje een roughneck oplossing, maar net wat je zegt, als de band er toch niet af hoeft voorlopig…

1 like

Heb je drilled lugs bij dat horloge? Anders krijg je ze nooit meer los.

2 likes

Dit soort dingen, bedoel je?

Dan moet je toch knippen (geen drilled lugs volgens mij, toch?) en zou ik ook de maximale breedte pakken die er tussen past.

2 likes

Lekker polsje gekregen Yannick🤘🏻
Welvaart!

1 like

Die bedoel ik inderdaad, en dan van precies 22 mm. En geen drilled lugs, dus dat wordt knippen/hakken als ze er weer uitmoeten. Maar dat zou dan wel inhouden dat ze niet weer verbogen zijn :wink:

1 like

Ja, als dit niet werkt zou ik zo snel ook even niet iets anders kunnen bedenken wat steviger zou moeten zijn, eigenlijk :joy:

Ik zat nog te denken aan springbars die maar aan één kant inschuiven maar zag dat die er maar tot 20mm zijn.

1 like

Ik vind het idee van die quick release spring bars ook niet slecht hoor, maar die zou ik dan nog even moeten bestellen in een Zwitserse kwaliteit. Misschien eerst even passen met een paar die ik makkelijker voorhanden heb.

1 like

Als er genoeg ruimte is voor het palletje zou je dat zeker kunnen proberen voordat je een meer definitieve oplossing probeert :slight_smile:

Zoiets een optie?

1 like

Dank voor je bericht. Die spring bars lijken eigenlijk precies op de spring bars die Zenith zelf monteer (kijk maar es naar de afbeelding in m’n originele post), en die verbuigen bij de DEFY Classic dus helaas.

Ik heb inmiddels drie verschillende band pennen besteld en ga kijken welke er sterker of beter geschikt zijn dan de originele die Zenith gemonteerd heeft.

Pardon? Wat doe je er mee, joh?

1 like

Lees ff t topic

1 like