Waar koop ik de beste push-pins (band pennen)? Zenith DEFY Classic probleem.

Dun schijfje op een dremeltje, plakband achter de pin en dan heel voorzichtig. Of knippen met spitse tang. Ik zeg dit omdat ik het een vriend heb zien doen. :joy::joy::joy:

Er is gezegd dat zijn polsen niet te groot zijn en dat de band niet te strak is, maar evengoed staat er niet wat hij er mee doet. Ik heb in mijn hele carrière als ruige boerenlul nog nooit een pin verbogen. :thinking:

2 likes

Ja. Is niet mijn preferred optie

2 likes

De truc is om niet door de hele pin te knippen of slijpen, maar net genoeg om hem te kunnen buigen. Niks aan de hand.

Ik besef dat dat bij een deftige nerveuzer is dan bij een Seiko vijfje.

1 like

Tsja, dat gat opleuken tot 2 mm wellicht?
Mijn tandarts kan dat wel voor u regelen :innocent:

1 like

Je neemt t risico dat een deel van de bandpen in de kastpoot achterblijft, dat is echt klote.

Wist ik dat maar. Dan kon ik er mee ophouden om dat te doen… Het is ook niet voor het eerst dat ik een horloge draag, en tot nu toe - de afgelopen 35 jaar zeg maar - is er nog nooit eentje verbogen door wat ik er mee doe of gedaan heb. Ik begin toch heel voorzichtig te denken dat het probleem wel es bij de spring bar of de Zenith DEFY constructie kan liggen…

2 likes

Grappig! Externe attributie versus interne atrributie. Gerard zegt: het ligt aan Zenith; anderen zeggen: Gerard, het ligt echt wel aan jou! Alleen daarom alleen al is het vermakelijk om dit draadje te lezen!

2 likes

Ik vind het vooral top dat er zoveel mensen meedenken voor een oplossing; ik voel me niet echt aangesproken op dat ik iets niet goed zou doen. Maar ik sluit het ook niet helemaal uit natuurlijk.

2 likes

Wel is het zo dat het gebrek aan fijnafstelling van de Defy bracelet er misschien voor zorgt dat hij wat strakker zit dan je andere horloges?

1 like

Klopt, een fijnafstelling mist deze band wel inderdaad. Ik draag hem dan wat losser dan gebruikelijk, en dat kan ook z’n weerslag op de band hebben, bijvoorbeeld als je je pols buigt. Daar ben ik me echter van bewust, en probeer ik uiteraard op te letten.

Ja, ik heb met belangstelling ook je andere topic hierover gevolgd (ik meen ergens vorig jaar) waarin een aantal Defy eigenaren (waaronder ikzelf) wat foto’s deelden van de pushpins. Heb zelf geen last gehad van dit euvel maar je moet er niet aan denken dat je horloge hierdoor op straat (of in het water) klettert.
Het feit dat die van jou al 2 keer is losgeraakt (en ze alweer gaan buigen) is weinig geruststellend.
Mocht je de veilige pushpins vinden dan schakel ik ook meteen over.

1 like

Het originele topic heb ik ook gevolgd en ik was een van de Defy eigenaren die hier nooit last van hebben gehad. Omdat ik deze klacht nooit eerder heb zien voorkomen, zou ik er toch rekening mee houden dat het misschien wordt veroorzaakt door een bepaald leefpatroon in combinatie met een ruim gedragen band. Doe je misschien dagelijks 100 push ups met je horloge rond de pols? :muscle:

1 like

Ik heb inmiddels drie verschillende pushpins, van Zwitserse kwaliteit, besteld. Die zullen volgende week wel binnen komen, maar ik ben zelf een weekje weg (Watches & Wonders). Zodra ik terug ben en een goeie oplossing heb. gevonden (hoop ik) zal ik het in deze topic vermelden zodat iedereen er wat aan heeft.

3 likes

Ik begrijp wat je zegt. Maar na twee keer hetzelfde euvel ben ik er - begrijpelijk waarschijnlijk - behoorlijk op gefocust om het niet nog een keer te laten gebeuren. Desalniettemin buigen de pennen nu al weer door, zonder dat ik er erg in heb gehad dat er op welke manier dan ook (te) veel kracht op zou kunnen komen.

Vooral ook omdat ik het met andere horloges die ik draag/gedragen heb - en dat zijn er best wel heel wat inmiddels - nog nooit meegemaakt heb maakt dat ik toch de pennen en de Zenith maandaanzet constructie ervan verdenk het euvel te veroorzaken. 100 push-ups haal ik helaas niet, maar mocht ik al push-ups doen dan nooit met een horloge om :wink:

2 likes

Las dat je al een aantal spring bars besteld hebt,
Mocht het niets zijn zou je hier misschien kunnen slagen. Hier bestel ik ze meestal.

https://www.esprit-nato.com/en/73-watch-spring-bars-lugs-for-watches

1 like

Dank voor de tip. Ze hebben in 22 x 1,5 mm alleen deze zie ik: Swiss made high quality spring bars for watches (lugs)

Ik heb inmiddels bij Cousins UK een paar pennen besteld. Niet de voordeligste oplossing denk ik, maar Cousins biedt verschillende types pennen en verschillende kwaliteiten in 22 x 1,5 aan. Als het horloge daardoor niet wéér van m’n pols valt vind ik het een prima investering… :sweat_smile:

1 like

Ja dat is het inderdaad waard dan.
Hoop dat het opgelost is met de nieuwe lugs. Een horloge moet je gewoon zorgeloos kunnen dragen.

1 like

Yep (Defy skyline):

Foto van worn & wound

1 like

Ze zullen de band constructie toch wel niet voor niets zo drastisch gewijzigd hebben… :joy: