Waar koop ik de beste push-pins (band pennen)? Zenith DEFY Classic probleem.

Heb je geen 23mm nodig?

1 like

Ben even uitgegaan van de 22mm die ook in de originele post vermeld wordt, en de nieuwe zijn zoals je op de foto ziet even lang als de originele.

2 likes

Goedemorgen @GerardNijenbrinks, puur uit interesse, vroeg me af hoe het er mee stond? Al een werkende oplossing gevonden?

Wie is dit, Ace en Geit&Meloen zijn toch normale AD’s?

1 like

Pjotr, ik begin voor de duidelijkheid nog maar even met de in totaal 4 verschillende band pennen die ik geprobeerd heb.

1 is de originele Zenith pen, de overige drie zijn pennen die ik bij Cousins in Engeland uitgezocht en geprobeerd heb. Ik heb daarbij steeds de sterkste pen uitgekozen die Cousins in die maat en uitvoering beschikbaar heeft - niet op het geld gelet zeg maar :slight_smile:

Nadat de originele pennen drie keer gebroken waren, ben ik met 4 begonnen. Die brak na een week of drie vier ook. Daarna pen 3., die brak na een week alweer. Nu zit pen 2. er in. Aanvankelijk dacht ik dat die minder sterk zou zijn als 3. maar dat bleek niet het geval. Pen 3. kun je met de hand buigen en knakken, 2. absoluut niet; die is veel sterker.

1. zit er nu dus in en lijkt het te houden. Duimt iedereen hier op HF even mee…? :wink:
4 likes

Ik heb het horloge bij Ace gekocht; die hebben het ook al twee keer - onder garantie - naar Zwitserland gestuurd. Maar dat heeft niet geholpen dus, en ik verwachte niet dat een derde keer iets anders op zou leveren. Vandaar m’n actie om het nu zelf proberen op te lossen.

Was meer een vraag voor @Pjotr wie hij bedoelde aangezien ik geen weet heb van een Zenith boutique (standalone/factory owned) in Nederland.

1 like

Woep woep! Taart en champagne! Fijn dat er licht aan het einde van de tunnel lijkt te zijn!

Ik ook niet! Ik las ergens boutique eigenaar en ben daarop verder gegaan.

Zeker weten!
Zijn het deze (22mm)?

1 like

Nee, die zijn double-flanged, zoals de originele van Zenith. Maar dan is het deel van de pin wat uit het buisje steekt langer (dus minder sterk) dan de single-flanged types.

Ik denk dat de pennen die er nu in zitten deze zijn:
https://www.cousinsuk.com/product/single-flange-0150mm-6mm-to-28mm-316l

en anders deze (geen RVS): https://www.cousinsuk.com/product/short-bead-0150mm-6mm-to-22mm

1 like