Waar kopen jullie de horloges?

Ik vroeg mij af waar jullie horloges kopen en waar jullie aan window shopping doen.
Zelf bekijk ik de dure horloges op chrono24.com en op de bucht, omdat ik het op de Duitse zustersite van de baai bekijk. Tenminste voor zakhorloges ben ik nog niets beters tegengekomen.

Ik koop nooit dure horloges:D Maar als ik wat koop is dat op eBay, op de Rikketik en bij forumleden.

Vrijwel altijd op ebay.
Ik bied vaak op niet of kort lopende horloges, de prijzen zijn altijd laag.
Heel vaak scheeld er niet veel aan zo’n horloge, maar je kunt ook pech hebben.:wink:
Ik hoop deze, waarschijnlijk niet lopend MYR zakhorloge met Landeron 2124 uurwerk volgende week binnen te krijgen.

Groet, Chris

Bij voorkeur op een liefhebbersforum. Maar ook op MP klik ik graag rond en, eerlijk is eerlijk, daar heb ik best leuke aankopen gedaan. Ook de juwelier sla ik niet over, als het prijsverschil niet al te groot is gun ik die ook zijn verkoop.

MP, Ebay, TZ-UK, Seiko/Citizen forum en natuurlijk forumleden.

Ebay (nl, de, fr of vs) en soms bij een forumlid.
Nooit dure spullen, juist de goedkopere vondsten vind ik zo leuk.
Windowshoppen alleen in verre buitenkanten.

Ebay, en soms bij de juwelier.

Toen seiko’s nog ietwat ondergewaardeerd waren op sometimeago.com.
Wazige foto’s op marktplaats zijn erg leuk, en op dit forum heb ik
een van mijn mooiste aankopen gedaan, mede dankzij Wout :slight_smile:
Ik vind het wat vertrouwder om dure horloges op een site met liefhebbers te kopen.

MP, rommelmarkten,rikketikbeurs ,via bekenden …moet toch btje geluk hebben, een keer valt het zwaar tegen en koop je zoals laatste keer een kapotte quarts milus ipv een reparabele opwinder Milus, de andere keer tik je voor weinig een leuke Omega op de kop…

chrono24 is leuk om te kijken maar de prijzen zijn echt vreselijk hoog.

Ik heb vroeger nog weleens bij ranfft.de/uhr gekocht, maar intussen gebruik ik hem meer als database voor plaatjes. Chrono24 is wel leuk wil je plaatjes van duurdere horloges €20-50000 zien, maar kopen zal ik ze niet. Op de beurs ben ik nog niet geweest. Op chrono24 vindt je veel voor windowshopping, maar zoals eerder vermeld zijn de prijzen de liefhebbers taxatieprijzen en soms dubbel wat ik dacht dat een zakhorloge waard moest zijn. Ik kijk dan ook nog op de baai in Zwitserland, maar kopen kan je daar beter niet omdat je dan invoerrechten moet betalen.

Nog een ander vraag: ik heb gekeken wat sommige zakhorloges op de bucht in Duitsland opleveren. Heeft deze waarde enig relatie met de marktprijzen?

Ik koop nooit een nieuw horloge maar meestal bij een partikulier op marktplaats of ebay ik heb onderandere 3 horloges van Omega.
Dit vond ik wel spannend er zijn veel Fakes en soms erg goeg nagemaakt.
ik bekijk dan ook veel sites met fakes om ze beter te herkennen.
gelukkig zijn de 3 Omega horloges die ik heb allemaal origineel.
na aankoop ga ik altijd direct door naar mijn horlogemaker om bevestiging te krijgen.
verder is wel een eis van mij dat de horloges er van buiten als nieuw uit moeten zien.
verder moet een horloge lopen.
op tijd lopen hoeft niet want ik laat standaard direct een grote beurt aan het horloge geven.
dus ik calculeer altijd de prijs van een grote beurt inclusief nieuwe kroon en pakkingen boven op de prijs die ik op marktplaats bied.
zo weet ik wat het horloge mij uitreindelijk zal kosten