Ik ben bezig om zelf een bandje te maken voor mijn Tissot Seven.
Nu wil ik eigenlijk een breder bandje dan de 14 mm die er oorspronkelijk aan zit.
Daarvoor heb ik natuurlijk wel een gesp nodig. Ik dacht die zo even te kunnen bestellen, maar dat valt nog goed tegen.
De enige die ik telkens tegenkom is horlogebandjes.nl en daar is het maar afwachten welk model gesp je krijgt thuisgestuurd. Ik wil uiteraard vantevoren wel weten wat ik koop.
Mijn vraag is dus simpel: weet iemand van jullie waar ze ergens losse gespen verkopen voor horlogebandjes ?
Er zijn hier mensen die zelf horlogebanden maken, die zullen toch wel een adres hebben waar je die dingen kunt kopen.
Of misschien is er iemand die mij een goudkleurige 20 mm gesp wil verkopen.
Bij voorbaat dank.
Ik zoek een 20 mm goudkleur, maar dan mat. Brushed heet dat geloof ik. En een 18 mm goudkleur/doublé.
Het liefst een recht model. De 20 mm is voor het te maken bandje voor de Tissot Seven. De band op zich is een heel eind klaar, alleen de buitenvorm moet ik nog precies er in maken. Dat is een beetje een speciaal bandje. De kast is ook mat/brushed goudkleur.
Ik heb gisteravond samen met mijn dochters alle
gespjes op kleur gesorteerd (staal, goudkleurig,
zwart en overig), dus dit is de stapel goud: https://farm8.staticflickr.com/7395/16439660721_1f
348f1084_c.jpg
Als je wat serieuzer met horloges bezig bent dan heb je gewoon voorraad nodig, dan hoef je niet in blinde paniek te raken als er een keer een schroefje kwijt is of een springbar wegvliegt. Zelfde met dit soort dingen, het is gewoon comfortabel dat je weet dat je waarschijnlijk wel een vervangende gesp hebt liggen.
Als je wat serieuzer met horloges bezig bent dan
heb je gewoon voorraad nodig, dan hoef je niet in
blinde paniek te raken als er een keer een
schroefje kwijt is of een springbar wegvliegt.
Zelfde met dit soort dingen, het is gewoon
comfortabel dat je weet dat je waarschijnlijk wel
een vervangende gesp hebt liggen.
Ik heb laatst ook een doosje vol springbars gekocht, is ideaal. Gister schoot er per ongeluk nog één weg, geen probleem kan zo vervangen worden. Helemaal mee eens dat een voorraadje erg handig is.