mijn poljot blue angels is kapot,het opwindknopje draait door en zie ook wat condens onder het glas.
Ik weet niet wat er gebeurd is, het viel me ineens op tijdens auto schoonmaken (had hem beter af kunnen doen). Ik vind het nog altijd een leuk horloge dus ik wil hem graag zo snel mogelijk weer goed hebben als dat mogelijk is
Ik heb alleen geen flauw idee waar ik er mee heen zou moeten
Ik heb geen probleem met verstruren maar als het in de buurt van Groningen is zou helemaal mooi zijn.
Niet gemakkelijk volgens mij. Ben al vaak met een Poljot op stap geweest. Er worden geen onderdelen geleverd aan juweliers die geen dealer zijn. Je moet dus echt even googelen op dealers in NL of anders opsturen naar de verkoper…
Jur
Julian Kampmann misschien. ALS ie daar vandaan komt…
Anders misschien er eerst ander modelletje kopen en dan lief vragen of ie je BA wil herstellen. 
Marc-B1 Schreef:
Julian Kampmann misschien. ALS ie daar vandaan
komt…
Anders misschien er eerst ander modelletje kopen
en dan lief vragen of ie je BA wil herstellen.
Ik meen dat Julian hele uurwerkjes kan leveren voor enkele tientjes.
Da’s goedkoper dan een beurtje.
Een kroon is door de gemiddelde horlogemaker te vervangen.
Hoi INFA,
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat de pakkingen van je horloge (kroon, achterdeksel) niet meer correct sluiten. Vandaar het condens onder het glas.
Wat er verder met de kroon aan de hand is, zal via een onderzoekje van een horlogemaker moeten blijken.
Ik heb goede ervaringen met Eric Uiterlinden in Beilen (www.horlogemakers.nl)
Je zou eens een maltje kunnen sturen naar hem via info@horlogemakers.nl
Hij heeft mijn Rado Captain Cook prima geserviced en werkt voor een aantal juweliers maar neemt ook particulierwerk aan.
Succes en groeten
Stephan
gebo Schreef:
Hoi INFA,
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat de pakkingen
van je horloge (kroon, achterdeksel) niet meer
correct sluiten. Vandaar het condens onder het
glas.
Wat er verder met de kroon aan de hand is, zal via
een onderzoekje van een horlogemaker moeten
blijken.Ik heb goede ervaringen met Eric Uiterlinden in
Beilen (www.horlogemakers.nl)
Je zou eens een maltje kunnen sturen naar hem via
info@horlogemakers.nlHij heeft mijn Rado Captain Cook prima geserviced
en werkt voor een aantal juweliers maar neemt ook
particulierwerk aan.Succes en groeten
Stephan
daar ga ik achteraan!
Bernard Schreef:
Marc-B1 Schreef:
Julian Kampmann misschien. ALS ie daar vandaan
komt…
Anders misschien er eerst ander modelletje
kopen
en dan lief vragen of ie je BA wil herstellen.
Ik meen dat Julian hele uurwerkjes kan leveren
voor enkele tientjes.
Da’s goedkoper dan een beurtje.Een kroon is door de gemiddelde horlogemaker te
vervangen.
Ah, nog beter ! (tu)
Is waarschijnlijk duurder dan aanschaf van een nieuw uurwerk en wisselen daarvan…
Condens komt door het niet goed afsluiten van de kroon. Kroon met stift past ook van een Valjoux 7734 en zag op e-bay er een voor 6 euro weggaan.
Veel onderdelen zijn gewoon 1 op 1 over te zetten, maar niet alles.
Horlogemaker wil er meestal aan beginnen en dan kost het snel 50 tot 80 euro, en ik zie een paar nieuwe Poljots staan op bay voor 90 euro… dus kan je beter dat nieuwe uurwerk gebruiken. Voorwaarde is wel dat je dan weet hoe je dat moet overzetten.
Kijk voordat je kosten gaat maken of er geen rotzooi etc tussen kroon en kast zit, dan sluit de kroon niet goed meer en draait hij ook door. Het beste is om de kroon er even uit te halen met de stift.
Succes.
Gr, Erik
Julian Kampman had inderdaad nieuwe uurwerkjes te koop voor 25 euro, als ik me niet vergis.
Dat was vier of vijf jaar geleden.
Toen ze op waren, stuurde hij voor dat geld complete Aviators die niet meer in Duitsland verkocht mochten worden.
Groet, Chris